Nekik sem megy jól
2 fotó
Az emelkedő nyersanyagárak, a szűkülő amerikai piac és a dráguló benzinárak miatt a Toyota módosított a 2009-re kitűzött eladási céljain. A világ elsőszámú autógyártója korábban már az idei eladási céljait is lefelé módosította: 9,5 millió járműre a korábbi 9,85 millióról.

2009-re ennél is jelentősebb korrekciót hajtanak végre, az eredetileg tervezett 10,4 millió helyett 9,7 milliót szeretnének eladni.

Katsuaki Watanaba elnök szerint Japán legnagyobb autóipari cége a jövőben is a benzin-áram meghajtású hibrid járműveket állítja stratégiája középpontjába, és a feltörekvő piaci eladások növelésével akarja pótolni az amerikai és az európai kereslet visszaesését.

A cég terveiben szerepel a Prius hibrid modell amerikai (Mississippiben) gyártásának beindítása, egyben egyes benzinfaló modellek gyártásának visszafogása. A Toyota a Priust jelenleg Japánban és Kínában gyártja.

Európában az idei első ható napban 495 ezer Toyotát adtak el, ami több, mint 12 százalékkal marad el a 2007 első félévben produkált adatoktól.

Forrás. MTI