Novembertől Fiesta

Idén novemberben kezdődik az új Fiesta forgalmazása hazánkban – tudtuk meg a Ford importőrétől. A kisautó a tervek szerint kezdettől fogva rendelhető lesz három- és ötajtós modellként, benzines és dízelmotorral is.

Az új Fiesta a Mazda2 rokona, karosszériája az ultraerős, ezért csekélyebb vastagságban is védelmet nyújtó acélfajtáknak köszönhetően 40 kilóval könnyebb elődjénél.

Jobb anyagminőséget várhatunk
1996 óta fut az első Ka. Neve az angol car szó kiejtéséből ered
68 és 120 lóerő közötti motorokkal jön a Fiesta
Nem látni, hogy a Fiat 500-ra épül
69, 75 és 100 lóerős motorokkal debütál az új Ka
9 fotó
68 és 120 lóerő közötti motorokkal jön a Fiesta

68 és 120 lóerő közötti motorokkal jön a Fiesta

68 és 120 lóerő közötti motorokkal jön


Alapmotorja az 1,25 literes benzines 60 és 82 lóerővel. Az 1,4-es benzines 96 lóerőt tud, az 1,6-os 120-at. Utóbbit nem csak sportmodellként lehet majd kapni.

A Celebration a legtakarékosabb

Megmarad az 1,4 TDCi 68 lóerővel. A 1,6 literes dízel 90 lóerős, és 4,2 liter a gyári fogyasztási átlaga. Aki végképp a takarékosságra utazik, annak szól a például Ausztriában, Spanyol- és Franciaországban minimális szén-dioxid-kibocsátása miatt adókedvezményekkel segített Fiesta Econetic. A takarékosabbá tett modell szabványos átlagfogyasztása 3,7 l/100 km, ami 98 g/km-es CO2-emissziónak felel meg.

Nem látni, hogy a Fiat 500-ra épül

Nem látni, hogy a Fiat 500-ra épül

Nem látni, hogy a Ka a Fiat 500-ra épül


Feltehetően nem kis reszelést igényelt, hogy a Polo BlueMotion 99 grammos értéke alá menjenek. Hazánkban az Econetic-kivitel forgalmazása kicsit később kezdődik a többinél, és valószínűleg a Focus és a Mondeo esetében is választott Celebration néven jelenik meg.

2009 elején jön a Ka

A Ford Ka egy itthon erősen népszerűtlen szegmensben indul, bár az új Twingo, a Fiat 500 és a Ka életet hozhat a szigorúan kétajtós városi minik kategóriájába. A lengyelországi Fiat-gyárban a Pandával és az 500-assal közös padlólemezre gyártott Kából az első példányok idén decemberben futnak be hazánkba, de az autó 2009 januárjától válik kézzelfogható újdonsággá.

Három motorral készül majd a Ka. A Fordtól származó 75 lóerős dízellel szemben a benzinesek a Fiat 500-ból érkeznek. Az 1,2 literes marad 69, az 1,4-es pedig 100 lóerős. Az árakról még sem a Ka, sem a Fiesta esetében nincs információnk.