



Mindezt a Magyar Gépjárműimportőrök Szövetségének adatai is megerősítik. A személyautó-piac első negyedévi mélyrepülése után áprilisi fellendülés kiegyenlítette a “hiányt”. A piac azonban korántsem a régi, kissé átrendeződött.
A vásárlóerő csökkenését jelzi, hogy a mini- és a kisautók eladása négy hónap alatt a tavalyinál 16, illetve 9 százalékkal volt kevesebb. Ugyanakkor a drágább alsó középkategória növekedést mutatott, de különösen a prémiumszegmens kereskedői lehetnek elégedettek az idei év indulásával.
Hazánkban 2008-ban hat gyártó tudta növelni az eladásait az első négy hónap adatai alapján a tavalyi számokhoz képest. Közülük kiemelkedik a 6090 gépkocsit értékesítő Ford, 700 darabos bővüléssel. A FIAT a négy hónap alatt eladott 2038 gépkocsival ugyan nem szerepel a márkasorrend élén, ám darabszámát 416-tal növelte. A 1033 autót értékesítő Mazda 368-cal az 1216 személygépkocsit átadó Kia 206-tal növelte négyhavi forgalmát az elmúlt év azonos időszakához képest. A Volkswagen növekedése alig kéttucatnyi autót jelent.
Csökkentek viszont az összeladásban élen állók számai. A hazai no.1, a Suzuki 2007-ben négy hónap alatt 9882 eladott autónál tartott, ezzel szemben idén 263-mal kevesebb fogyott. A második helyen álló Opel 6344 darabos ide termése 104-gyel marad el a tavalyi teljesítményétől.
Forrás: Világgazdaság
