



A szakember hozzátette, 2005-ben már volt háromszáz forint felett az üzemanyagár. Azóta azonban az infláció bőven meghaladta a tíz százalékot, így az üzemanyagok most olcsóbbak, mint három éve, ezért nem meglepő, hogy nem csökken a kereslet.
Magyarországon sokan vannak, akik ritkábban használják az autójukat, mert széles az a réteg, amely megfontolja, hogy ne szálljon-e inkább tömegközlekedési eszközre. Ők azonban egyszázalékos üzemanyag-áremelkedés esetén csupán 0,1-0,2 százalékkal vetik vissza az összkeresletet – vélekedett a közgazdász.
Varró hosszabb távon további keresletemelkedésre számít. Amikorra Magyarország felzárkózik a nyugati modellhez és családonként átlagosan nem egy, hanem több autó lesz, több üzemanyag is fogy majd. Szerinte a magyarországi autópark megduplázódására lehet számítani.
A Mol szakértőjét megerősíti Németh Dávid, az ING elemzőjének véleménye is, aki szerint 2000-ben, vagy 2004-ben a bérekhez képest drágább volt az üzemanyag, mint most.
Forrás: InfoRádió
