Tavaly jóval kiegyenlítettebbnek tűntek a motorok közti erőviszonyok, a Ferrari idénre – remélhetőleg az engedélyezett fejlesztések keretein belül – kézzelfogható előnyre tett szert. A német Auto Motor und Sport becslése szerint a lóerők növekedése az olaszoknál két számjegyű lehet.
Bár a motorfejlesztést már 2006 végén leállították,. A csapatoknak azóta is lehetőségük van kisebb fejlesztésekre, ezeket a szabályok engedik. A riválisok azonban azt gyanítják, hogy a megbízhatósági problémák ürügyén talán olyat is változtattak Maranellóban, amit esetleg nem lehetett volna. A BMW csapatfőnöke, Mario Theissen egyelőre – legalábbis nyilvánosan – nem osztja ezt a véleményt:
“A motorok befagyasztása nem tesz lehetővé nagy ugrásokat. Hogy fejlesztettek-e valamit a teljesítmény terén, nem tudom megítélni. De felteszem, hogy csak az engedélyezett módosítások történtek, nem gyanakszom” – mondta a német Isztambulban.




