2007 az autók éve
Kár temetni a Fiatot, nyárra itt a Bravo és a Linea
Ősztől lépcsőshátú is lesz az SX4-ből, de nem Esztergomból
Októbertől az Astrából is vehetünk limuzint, a többi Astra pedig megújul
Júniusig kell várni az új Fabiára
15 fotó

Nem viccelnek

Európában a sznob szakújságírók alsó középkategóriának hívják a legnépszerűbb szegmenst, amelyben a Focus, vagy a 307 indul. Ebben a kategóriában az eddig is kegyetlen versenyt még tovább élezik a résztvevők. A sokak által már leírt Fiat szépen megy kifelé a hosszú évek óta tartó válságból, és eltemetik a szerencsétlen Stilót a májusban visszatérő Bravóval. Lépcsős háttal júliustól lesz kapható a Linea, amely az októberre ígért Astra Sedan szemrevaló ellenfele lesz.

Ázsia bekeményít

Kisebb méretben a Suzuki is hoz majd egy faros limuzint Japánból, az SX4-ből ősztől importálják a lépcsőshátút. A Nissan a Tiidával fut neki a kompakt családi autók között, amiből talán ötajtós és szedán is lesz itthon, várhatóan az év második felében. Nagyobb riasztás a Qashqai, amivel februártól a kompaktok közé becsörtet egy szabadidő-autósra vett újdonság. Az Almerát ismerve erre nem is számítottunk volna a japóktól. A Toyota rendesen nyomás alá helyezi a többieket az új Corollával és főleg az Auris-szal, amely a modernebbre vett, ferdehátú modellt takarja. A Hondánál a Civic Type-S és a Type-R egyszerre érkezik tavasszal. Előbbi a háromajtós fedőneve, utóbbi pedig a sportmodell lesz, megint 8000-et forgó szívómotorral.

Cseh és szlovák koreaiak

A derék koreaiak is készséggel rátipornak az európai gyártók tyúkszemére új autóikkal. A Kia Cee d már itt van, de az utolsó negyedévben megjön a kombi és a sportos háromajtós is. A Hyundai már nyár elején bevezeti a most még Arnejsnek hívott új kompakt autóját, amelynek végleges neve egyelőre titok. Még épp befér az idei évbe a következő Lancer, de erről még keveset tudni.

A táblázat megtekintéséhez kattintson a képre!
Táblázatunk megtekintéséhez kattintson a képre! Forrás: márkaképviseletek

Nem alszik Európa sem

A sűrűjébe az Opel bedobja a modellfrissítés utáni Astrát, a Chevrolet pedig végre megszüli a dízelmotoros Lacettit március-áprilisra. A Volkswagen bénázása a Golf kombival klasszikus eset. Állítólag nem is akartak kombit a Touran és a Golf Plus mellé, aztán kiderült, hogy nem véletlenül gyárt majdnem minden konkurens kombit is. Utólag aztán túlóráztak és a kombi Golf szeptembertől itthon is kapható lesz. A Dacia Logan kombi február végétől lesz itt dízelmotorral, akár hét üléssel. A Ford tavasszal a Focus CC-t, nyár elején pedig az átdolgozott C-MAX-ot hozza be, amelynek neve elől ezentúl elmarad a Focus.

A megfizethető kiskocsikat és az Audi, a BMW és a Mercedes újdonságait direkt a másik oldalra töltöttem fel


Új Fabia, új WagonR+

A Fiat 500 nekem már most a személyes kedvencem, annál nagyobb öröm, hogy ősszel a Budapesti Autószalonon láthatjuk is, a forgalmazása pedig 2008 elején indul. Ha még van türelmük a magánvéleményemhez, akkor nagy izgalommal várom a következő Fabiát (júniustól) és persze az év végétől Esztergomban gyártott új Wagon R+-t.

Ebből az autóból valamikor az Opel Agila utódja is megszületik, feltehetőleg szintén hazai gyártásból. A Peugeot alaposan nekiugrik a 207 kínálat bővítésének. Először a kupé-kabrió, aztán az RC sportváltozat, majd ősszel a kombi.

Fiesta-klónból vagány kisautó

A Renault elszánta magát, hogy leváltsa a Twingót, 14 évnyi gyártás után. A kész autó idén látható lesz, de nálunk valószínűleg csak jövőre érkezik belőle megvásárolható kiskocsi. A Mazda2-vel ugyanez a helyzet, amely egyterűsen magas Ford Fiesta klónból önálló, vagány kisautóvá válik.

Új Audi az új Mercedes ellen

A jó drága autók között az Audi bemutat egy szép új kupét májusban, ősszel pedig leváltja az A4-et. A modellváltás jókor jön, mert addigra már itt lesz az új C-osztály a Mercedestől. A BMW-nél az 5-ös sorozat elérkezik a félidős modellfrissítéshez, ősszel pedig nagyot csalódnánk, ha Frankfurtban nem látnánk az új M3-ast.

Mikor a Renault veri a Hondát, a Toyotát és a BMW-t

A népi középkategória két törzsgárdistája is megújul. Az új Mondeo nyár végére-ősz elejére lesz itt, a Renault pedig ősszel nagyot akar dobni a harmadik Lagunával. Erről az autóról ígérte meg a cég vezére becsszóra, hogy minőségben az első három között lesz kategóriájában, ideértve a BMW, az Audi és a Mercedes modelleket, valamint az összes japánt is.

Egy kattintással arrébb kiderül, mire készül még a Suzuki, és követhetetlen mennyiségű álterepjáróról is szó lesz.

A táblázat megtekintéséhez kattintson a képre!
Táblázatunk megtekintéséhez kattintson a képre!


Lesz nagy Suzuki és sok új Volvo

Új Accordról majd 2008-ban lesz szó, míg a Jaguar S-Type utódja még belefér az idei évbe. És egy kisebb szenzáció, hogy a Suzuki is egy Vectra kategóriájú új autón dolgozik, amelyről a Frankfurti Autószalon után talán többet tudunk majd. A Saab kibekkeli az első félévet a 60. évfordulójukra kiadott modellekkel, az év második felében modellfrissítést kap a 9-3-as sorozat. A Volvo kicsit korábban, nyár elején dolgozza át az S40-V50 párost, az őszi hónapokra pedig ideér a V70 és az XC70 utódja.

Megbolonduló terepjárók

A szabadidő-autók közt is nagyon nagy mozgás lesz. Januárban jön egy erős felütés a Hondától a mindentudó új CR-V-vel. A Mitsubishihez talán márciustól megjön a második generáció az Outlanderből, aminek áttételesen a franciák is örülhetnek. Az Outlanderből ugyanis lesz Citroën és Peugeot dzsip is. A Peugeot nem siet a terepjáróval, várhatóan csak jövőre kezdi a 4007 forgalmazását. A Renault sem hagyja magára az SUV-ra ácsingózókat, náluk a Koleos szériaváltozata várható, majd 2008-ban.

Ezeknek az autóknak többek között az Opel Antara ellenében kell megállniuk helyüket, amelyre májustól csaphatnak le a terepjárószerű autóra vágyók. A kategória egyik nagyágyúját megújította a BMW, az X5 március végén érkezik, a Porsche pedig facelifttel próbálja megállítani a Cayenne értékesítések további zuhanását, ami hibrid modell híján nem kis mutatvány lesz.

Sportkocsik: hab a tortán

Nálunk keveseknek van pénze nyitható tetős, vagy sportautóra, netán a kettő kombinációjára, de azért lesz miből szemezgetni jövőre. Besorol a nyitható keménytetős frakcióba a BMW a nyitott hármassal és a Mazda is az MX-5 roadster-kupéval. A Speedster helyére az Opel egy kényelmesebb, nem is középmotoros, de szintén hátsókerekes GT-t mutat be nyáron, 260 lóerővel.

Amerika rákapcsol

Amerikából töméntelen új autó jut át a vén kontinensre. Valamikor 2007-ben a Cadillac nálunk is kompresszorral brutalizálja az XLR-t és a birodalmi STS-t. A 443 illetve 469 lóerős sportmodelleket V betű jelzi majd, ezenkívül lesz olcsóbb SRX csak hátsókerék-hajtással 14 millió alatt, ősz körül pedig befut az új CTS.

Jönnek a Jeepek

A Chrysler, a Jeep és a Dodge vadonatúj modellből mutat be annyit, hogy alig követhető. A Chryslernél az új Sebringből lesz kétliteres dízel is márciustól, fűthető és hűthető pohártartóval. Ez pont egy olyan innováció, aminek a dugóban is hasznát vesszük. Sportosabbra szabva ez az autó Dodge Avenger néven nyomul, itthon áprilistól, amikorra a Nitro terepjáró is befut, később pedig jön a 300 lóerős SRT-4 sportváltozat a Caliberből.

Távol az aszfalttól a zsír új Wranglerrel csörtethetünk februártól, immár négy ajtóval és dízelmotorral is. A Compassnak besegít az év elején érkező dízelmotor, majd májusban bemutatkozik offroados testvére, a Jeep Patriot.

A táblázat megtekintéséhez kattintson a képre!
Táblázatunk megtekintéséhez kattintson a képre!