



1951. január 23-án lesz 55 éve annak, hogy a gyár beadta a szabadalmi kérvényt a biztonsági utascellára. Barényi Béla találmánya napjainkig az autók passzív biztonságának alapját képezi. A magyar származású mérnök már akkor gyűrődő zónákat alkalmazott, a megerősített utascellát ugyanis elöl és hátul puhább részek vették körül. A gyűrődőzóna szabadalmát a Mercedes “egyszerű” névvel illette: “Gépkocsi, emberek sajátos szállításához.”
Nemsokára 30 éve lesz, hogy 1976. január 7-én legördült a gyártósorról az első sorozatgyártású U 120-as Unimog, mely megalapozta a nehézépítésű Unimog kategóriát. 1981. január 26-án a fékrendszereket is gyártó Wabco-val közösen Finnországban bemutatták a kifejezetten haszongépjárművek számára készített blokkolásgátló rendszert. Az újságírók egy 303 Mercedes Omnibusnál figyelhették meg a rendszer hatását.
1976. január 27-én mutatták be a középkategóriás W123-as sorozatot. Eltérően a mai bemutatóktól, akkor rögtön sokféle motorral, 200 D, 220 D, 240 D, 300 D, 200, 230, 250, 280 és 280 E típusokkal indult a gyártás. A W114/115-ös gyártási típust felváltó modellt a dél-franciaországi Bandolban mutatták be. 1985-ig készült a 123-as sorozat, ez alatt az idő alatt, közel 2,7 milliót gyártottak belőle. A 123-asból nem csak limuzin, de kombi, azaz T-modell és rövidebb tengelytávú kupé is készült.
1976. január elsejétől Németországban az első üléseknél kötelező biztonsági övet alkalmazni, ez azonban nem jelentett különösebb problémát a Mercedes-nek, mert a gyár modelljeit már 1973 óta szériában ellátták ezzel a biztonsági felszereléssel.
