Az összes Z4-es modell megkapja az M változaton bemutatkozó új lámpákat
A Z3-hoz hasonlóan a Z4 is az M3-as BMW 3,2 literes motorját kapja
Kerámia-kompozit fékek lassítják a 343 lóerős Z4 M Roadstert
13 fotó
Egy ideje már kémfotókon láttuk, hogy valami készül a BMW Z4 Roadsterből. Gyanítható is volt, hogy a csúcsváltozatot tesztelik, és íme: elkészült a BMW Z4 M Roadster, mellékesen kissé megújult az alapmodell is.

[bekkep]Ismét egy olyan unikális járművet alkotott a BMW, amilyen az 1997-ben bemutatott Z3 M Roadster volt. A viszonylag kis karosszériát egy bivalyerős motor gyorsítja. Ahogy elődjénél, most is a BMW M3-as technikáját ültették a nyitott sportkocsi karosszériája alá.

Ugyanaz a motor kerül a Z4-esbe is, amelyik a Z3-as második szériájában szerepelt. Ám míg a 3246 köbcentis soros hathengeres ott csak lefojtva 325 (USA: 315 LE) lóerőt teljesíthetett, itt bevethető mind a 343 lóerő. A motor maximális forgatónyomatéka 365 newtonméter 4900 fordulat/percnél.

Nemcsak a 106 lóerő/liter fajlagos teljesítmény meggyőző, de a 4,1 kilogrammra jutó egy lóerő is remek érték. Az M GmbH új gyermeke 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 250 km/óra, elektronikusan korlátozva. Rugalmasság tekintetében is jó a roadster, negyedikben csak öt másodperc kell 80-120 km/óra között.

[bekkep]Ellentétben az M5/M6 párossal, a Z4M nem szekvenciális SMG-vel, hanem hatsebességes kézi váltóval készül. Természetesen a váltóból a hátsó kerekek felé jut a motor ereje, ahol viszont váltózó önzárású differenciálművet találunk.

Az autót az M3 CSL-hez kifejlesztett kerámia-kompozit féktárcsák lassítják, amikkel 100 km/óráról 34 méter alatt képes megállni a kocsi.

Külsőleg az új első spoilerről és diffúzoros hátsó kötényéről lehet felismerni a Z4 M Roadstert. Árulkodó lehet még a négy kipufogóvég és a dupla küllős 18 colos felni is. Újak az első és hátsó lámpatestek is, de ezek az M Roadster bemutatásával egy időben az összes Z4-esen megjelennek.

[bekkep]A 2006-os modellévtől minden Z4 hatsebességes váltót kap, a 3,0i és 2,5i modellekhez pedig mostantól rendelhető lesz az új sportautomata váltó is, amelyet a kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolni.

Kissé átalakul a motorpaletta. Maradnak a lökettérfogatok, de a motorok már az újabb generációból kerülnek ki. Így a 3,0 literes 265, a 2,5-es 218 lóerőt tud majd. Utóbbi lesz a 2,5si, ám ennek a motornak lesz egy gyengébb 177 lóerős változata is, amely a jelenlegi 170 lóerős 2,2-est váltja.

Továbbra is a kínálat része marad a négyhengeres 150 lóerős Z4 2,0 is.