


[bekkep]A karosszéria színei az utastérben is feltűnnek a bőrülések varrásainál. Mindössze 199 darab készül majd az autókból összesen, melyet az utastérben elhelyezett plakett is jelez majd. A Sports Racer modellek extrakönnyű felniket kapnak, ezeknek darabonként 1,2 kilóval kisebb a tömegük, mint a hagyományos alumínium felniknek. A kerekekre Yokohama nagyteljesítményű Advan Neova AD07 LTS gumijai kerülnek.
Bár a hagyományos Elise modellek felfüggesztése sem túl lágy, a gyár azonban ezúttal hangsúlyozza, hogy spotfutómű kerül a kocsikba. Ezt Bilstein lengéscsillapítókból és Eibach rugókból állították össze.
Ami igazán érdekessé teszi a járműveket a Lotus kikapcsolható kipörgésgátlója. Korábban ugyanis mindenféle külső beavatkozástól elhatárolódtak a Lotusnál, még szervokormány sincs az autókban, hogy megmaradjon a közvetlen autózási élmény.
[bekkep] 8 km/óra felett működik a kipörgésgátló, amely a motor teljesítményét csökkenti, ha a kerekek tapadást veszítenek. Állítólag sokkal gyorsabban működik, mint a fékekkel operáló rendszerek. Az autókat kérésre Torsen tipusú önzáró differenciálművel is felszerelik.
Az autók LED-es hátsó lámpákat kaptak. Ezek 0,2 másodperccel hamarabb villannak fel, ami alatt 70 km/óránál egy Elise-nyi távolságot tesz meg egy autó. Mellesleg 0,6 kilogrammal könnyebbek ezek a fényforrások hagyományos társaiknál.
A Sports Racer modellek nem a hagyományos Elise vonalat képviselik, hiszen a felszereltség része a levehető keménytető, a központizár, az elektromos ablakok és légkondicionáló is rendelhető. Itt azonban hangsúlyozzák a 15 kilogrammos súlytöbbletet.
Nem változott a középmotoros jármű erőforrása. Továbbra is a Toyota változó szelepvezérléses, 192 lóerős, 1,8 literes motorja repíti a Lotust. Az autó 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 241 km/óra. A Sports Racer modelleken kiegészítő olajhűtővel látták el a blokkot.
Külünleges pedálrendszert kapott az új modell, amelyben kovácsolt acélból készítették el a pedálok “karjait”, míg a taposók alumíniumból vannak. A korábbinál könnyebb egységhez elektronikus gázpedál kapcsolódik, amivel állítólag még gyorsabban reagál a motor a pilóta parancsainak. A jobb vezethetőség érdekében kissé áthelyezték a pedálokat.
