



Hála a csupán 850 kilogrammos, nagy részben szénszálas műanyagból készült karosszériának az új fejlesztésű motorral az autó 6,3 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége pedig 230km/óra körül van. Ha takarékosan vezetik, akár 1000 km-t is meg lehet tenni egy tanknyi (30l) gázolajjal.
A négyhengeres, 1484 köbcentis, turbófeltöltős dízelmotor 136 lóerőt teljesít 4000-es percenkénti fordulaton. Az erőt elöl 175/55 R 17, hátul pedig 225/45 R 17 abroncsok közvetítik az út felé.
A kanyarok és akadályok előtti lassításról 288, illetve 286 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak. Mindössze 3,77 méter hosszú, 1,74 széles és 1,21 magas lett a kisautó, amely17 colos felniket kapott.
Többfunkciós kijelző található az autóban, amely a kormány állításakor együtt mozog a kormánykerékkel, így mindenkinek szem előtt van, függetlenül a kormánybeállítástól és a vezető magasságától.
Az EcoRacer motorja a műszerfalon található gomb megnyomásával indul be és áll le. Ez a funkció is a kulcsnélküli Entry and Go rendszer része, amely szükségtelenné teszi a kulcsok használatát. Az ajtókat elektromechanikus rendszer nyitja, de hogy a ki- és beszállás még kényelmesebb legyen, az éppen nyíló ajtó felett a tetődarab is felnyílik.
Ujjlenyomat alapján az autó felismeri, hogy a család mely tagja kívánja éppen vezetni, és ha kevés vezetési tapasztalattal rendelkező, friss jogosítványos rokon ül a volán mögé, az autó elektronikus úton korlátozza a sebességet, teljesítményt és az ESP-t sem hagyja kikapcsolni.
Ha a tulajnak kedve tartja, az autót a tetőbetétek és nagyobb méretű szélvédő használatával kupévá lehet alakítani, de akár kabrióként is használható. A bukókeret a kisméretű, keret nélküli szélvédő használatakor is megvédi a benne ülők épségét, ha az autó esetleg felborulna.
Mint számos tanulmányautó, valószínűleg az EcoRacer sem kerül a boltokba, valószínűleg csak néhány elemével fogunk találkozni a jövő Volkswagenjeiben.
