A bukócső a Saleen szerint a legendás európai roadstereket idézi
8 fotó
Steve Saleen 1983-ban alapította cégét, amely nem hagyományos tuningcég, hanem az Alpinához hasonlóan gyártó is. A Saleen S7 Twin Turbo például teljesen önálló alkotás, de a Ford Mustang alapjaira épülő S281 3V is alkatrészként érkezik a céghez, majd ott építik az autót, a saját elemeiket is felhasználva.

[bekkep]A külsejét tekintve formailag hasonló Mustanghoz a S281 3V, de részleteit tekintve eltér attól. Más spoilerek, lámpák, felnik stb.. Motorikusan a Ford Mustang 4,6 V8-asára alapozták az autót, ami itt 325, 400 lóerős teljesítménnyel kapható. Ennek a motornak létezik egy kompresszoros változata is, ami a Shelby GT500-nál is erősebb.

A Saleen erőforrás 500 lóerős teljesítménye mellé 650 newtonméter társul. A két hengersor közé kerülő kompresszor utólag is beépíthető a Ford Mustangokba is.

Persze a futómű is eltér a gyári változattól, az alacsonyabbra ültetett karosszéria alatt keményebb lengéscsillapítókat, erősebb stabilizátorokat alkalmaznak. A 20 colos felniken 275/35-ös gumikat használnak. Átalakítják a kipufogót, ami a gyári változattal szemben nem a lökhárító szélén, hanem középütt lép ki a karosszéria alól. Az autók más áttételezésű váltóval gazdagodnak.

[bekkep]Mindez elérhető volt már 2005-ben is a kupé és a kabrió változatok számára is. Ám a novembertől kapható 2006-os modellek további izgalmas kiegészítőkkel bővülnek. Az alap motor teljesítménye 330 lóerőre emelkedik, a maximális forgatónyomaték 460 newtonméter.

A kupé változatok ezentúl üvegtetővel is megrendelhetők, amely látványban szinte a kabriók élményét nyújtja. A tetőt UV-szűrős biztonsági üveggel szerelik. A kabrió változatokhoz bukócsövet kínál a Saleen, amely kiegészíthető egy plexi szélfogóval is. Az alaphelyzetben négyüléses autókat alakítja át sportosabbá a Speedster csomag, amely a hátsó ülések fölé szerelt fedőlapot és a már említett bukókeretet foglalja magában.