A motortérben továbbra is a Scagiletti V12-es 540 lóerős motorja lapul
A hátul utazók kényelmét növeli az átalakított tető és a lesüllyeszthető oldalablakok
A motortérben továbbra is a Scagiletti V12-es 540 lóerős motorja lapul
8 fotó
Különleges ajándékkal lepte meg magát, illetve a világot Giorgetto Giugiaro. Tervezői munkásságának 50. évfordulójára egy új Ferrarit tervezett. Az autóból ez az egyetlen darab létezik, sorozatgyártású modell nem lesz belőle. A koncepcióautót a Tokiói Autószalonon, a Bridgestone standján mutatják majd be.

[bekkep]A Ferrari GG50 névre keresztelt jármű alapját egy Ferrari 612 Scaglietti adja. Nem véletlen a Bridgestone kapcsolat sem, mert a járművön a japán gumigyártó csúcsterméke, a Potenza RE050 van. Elöl 245/35 R 20, hátul 305/35 R 20-as defektmentes abroncsokat alkalmaztak az egyedi felniken.

Giugiaro lényegében új karosszériát rajzolt a Scagliettinek. A nyomtáv és a szélesség maradt, de az autó rövidebb lett. A korábbi 4,9 helyett immár csak 4,81 méter hosszú, amit elsősorban a hátsó rész megkurtításával értek el, ott 70 millimétert faragtak le.

Továbbra is vérbeli GT az autó, de az átalakított tetővonallal és az új hátsó résszel sikerült növelni a komfortot is. Hátul nagyobb lett a fejtér, sőt sikerült az utastér kisebb átalakításával a korábbinál 30 literrel nagyobb, 270 literes csomagtartót kialakítani.

[bekkep]A hátsó ülések lehajtásával akár 500 liternyi csomagot is magukkal vihetnek az utasok, amelyek akár 1,4 méter hosszúak is lehetnek. Sőt, a rakodás is egyszerűbb, miután a hátsó üvegrész is nyitható.

Az autó szélvédője szinte egybeér a hátsó üveggel, de a dinamikus látványt a motortér masszív levegőkilépője is erősíti. Teljesen egyediek az első és hátsó világítótestek, de az egész feltétlenül Ferraris.

Újdonság az utastérben, hogy a hátsó oldalablakok is lenyithatóak. A középkonzolra Giugiaro mester egy navigációs rendszert álmodott meg, de ide költözött át a világításkapcsoló is.

[bekkep]A 612 Scaglietti név első fele a motorra utal, amely közel hat literes és 12 hengeres. Az 5,7 literes motor 540 lóerőt és 588 Nm-t produkál. A V12-es erőgépet az autó orrába helyezik, innen hajtja a hátsó kerekeket.

A 612 Scaglietti név másik fele egy karosszériaépítőtől származik. Sergio Scaglietti egy modenai karosszériaépítő mester volt, aki az ötvenes-hatvanas években több Ferrari formatervét is kitalálta és megvalósította.