



[bekkep]Bár mindkettő aszfaltos rali, mégis sokban különböznek egymástól, hiszen a spanyol szakaszok gyorsabbak a korzikaiaknál, így akinek feküdt a mediterrán rali, annak nem biztos, hogy a katalán rali is kedvező eredményt hoz. Ám nagy valószínűséggel ezúttal is Loeb adja majd a tempót.
Más lesz az időjárás, mert a korzikai napsütés után Spanyolországban esős versenyt jósolnak a hétvégére, így az abroncsválasztás különösen fontos szerepet játszik majd.
A rali központja idén délebbre húzódott a tavalyi costa bravai Lloret de Martól, Barcelona külvárosi részébe, Tarragona régióba. Mivel teljesen új gyorsasági szakaszok is helyet kapnak, így a verseny természete is megváltozik, hiszen a hegyi szakaszok helyett partmenti utakon megy végig a mezőny.
[bekkep]A kanyarok az új gyorsasági szakaszokon nem lesznek olyan nyitottak, ebből adódóan nem fogják a pilóták olyan gyakran levágni, mint a tavalyi versenyen, így a verseny végkimenetele szempontjából nem lesz érdektelen, hogy ki milyen vezetési stílussal bír.
A konstruktőri világbajnoki cím sorsa matematikailag még nem dőlt el. A Peugeot Sport megpróbál mindent megtenni azért, hogy lefaragja hátrányát, bár a 30 pontos lemaradás elég tetemesnek tűnik két versennyel a szezon vége előtt.
Nem tesz jót az oroszlános csapatnak, hogy a tavalyi Katalán rali győztes Markko Märtin idén már nem áll rajthoz és a szezonzáró Ausztrál ralin tavaly Sebastien Loeb diadalmaskodott. Bár Nicolas Bernardi belead apait-anyait, hogy hozzásegítse a világbajnokságból távozó csapatot a végső sikerhez, még sincs olyan tapasztalata, mint Märtinnek volt. Szerencséjére az új pályákat a többiek sem ismerik.
[bekkep]Az egyéni ezüstérmes helyért nagy harc folyik Marcus Grönholm és Petter Solberg között. Kettejük közül Grönholm végzett az előkelőbb helyen 2004-ben Spanyolországban, hiszen második lett szemben Solberg ötödik helyezésével.
A Subaru három autót indít Katalunyában, Petter Solberg, Stéphane Sarrazin és Chris Atkinson számára. Sarrazin tavalyi debütálásakor Solberg előtt végzett a negyedik helyen, miközben Atkinson számára ez egy teljesen új rali lesz.
A versenyről:
A 2005-ös Katalán rali három napon át tart, s a 15 gyorsasági szakasz 358,75 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1341,56.
Az elmúlt évek Katalán Rali győztesei:
2004 M Märtin (Ford)
2003 G Panizzi (Peugeot)
2002 G Panizzi (Peugeot)
2001 D Auriol (Peugeot)
2000 C McRae (Ford)
1999 P Bugalski (Citroën)
1998 D Auriol (Toyota)
1997 T Mäkinen (Mitsubishi)
1996 C McRae (Subaru)
1995 C Sainz (Subaru)
1994 Bertone (Toyota)
1993 F Delecour (Ford)
1992 C Sainz (Toyota)
1991 A Schwarz (Toyota)
A világbajnokság állása a Korzika rali után:
Pilóták:
1. S. Loeb 117 pont
2. M. Grönholm 71 pont
P. Solberg 71 pont
4. T. Gardemeister 58 pont
5. M. Märtin 53 pont
6. H. Rovanperä 31 pont
7. F. Duval 29 pont
8. R. Kresta 22 pont
9. M. Stohl 16 pont
10. C. Sainz 11 pont
Konstruktőrök:
1. Citroën 160 pont
2. Peugeot 130 pont
3. Ford 93 pont
4. Subaru 89 pont
5. Mitsubishi 59 pont
6. Skoda 15 pont
(Forrás: Amber PR)
