Az utastér teljesen versenyautós, leszámítva a légzsákos kormányt
A menetstabilitást a lökhárító alatti diffúzor és ahatalmas hátsó szárny biztosítja
Nem nagy kunszt előídézni, hogy kitörjön az autó fara, elég egy kisebb gázadás
9 fotó
Idén ősszel egy teljesen új csúcsteljesítményű V8-as motort mutatott be az AMG. Ellentétben a korábbi tendenciákkal a 6208 köbcentis motorhoz sem turbót, sem kompresszort nem kapcsolnak. A mindössze 199 kilogramm tömegű erőforrás maximális teljesítménye így is 510 lóerő 6800 fordulat/percnél.

[bekkep]Teljesen alumíniumból készül a hengerenként négyszelepes erőforrás, melyet azután kézzel fűznek össze. Maximális forgatónyomatéka 630 newtonméter, melyet 5200-as fordulatszám mellett ér el az autó. Alul sem gyenge a blokk, hiszen már 2000-es fordulat mellett 500 newtonméter szabadul a főtengelyre.

Ezt a motort az új ML-ben illetve R-osztályban mutatta be a Mercedes, de a többi felsőkategóriás modellbe is beszerelik a jövőben. Érdekesség, hogy a motor végső, járműves tesztjeit egy olyan modellben végezték, amely valószínűleg nem kapja meg a motort, egy CLK-ban.

A limitált szériás CLK DTM AMG -ből mindössze 100 darabot készítettek illetve ugyanennyit gyártottak a kabrió változatból is. Ezekben 5,5 literes kompresszoros motor dolgozik.

[bekkep]A gyár készített azonban egy karosszériát magának, amely közelebb van az ötletgazda versenyautókhoz, mint az utcai változatokhoz, ebben tesztelték az új erőforrást.

Nem változtattak a karosszérián, hiszen az már a 100 darabos változaton is a száguldást szolgálta. De jóval nagyobb szárny kerül hátra, illetve plexire cserélték az oldalablakokat. Átalakították viszont a futóművet, ha lehet még keményebbre hangolták. Belülre versenyülések, hatpontos biztonsági övek, bukócső és egy versenyautós műszerfal került. A kényelem nulla.

A jármű érdekessége, hogy a menetstabilizáló elektronika teljesen kikapcsolható, az erőátvitelben ötsebességes automata váltó kapott helyet.

[bekkep]Nem újkeletű dolog az AMG teljesítményhajhászása, már régóta készít különleges erőforrásokat a német cég. 1971-ben készítette első csúcsmotorját az AMG, a 6,8 literes, 420 lóerős, V8-as versenymotor a 300 SEL 6,8 AMG-be került. Ezzel a Spa-Francorchamps-ban egy 24 órás futamon nem csak a kategóriagyőzelmet hódította el az autó, de az abszolút második helyet is.

Az első négyszelepes V8-as motorját 1984-ben készítette az AMG. Az ötliteres 340, a 6,0 literes V8-as 385 lóerőt tudott. Teljesítményben most sincs hiány, erről az 5,5-ös kompresszoros blokk gondoskodik, ami 500 lóerővel pl. az SL 55-ben szerepelt, de a McLaren SLR-ben már 626-ot tudott.

A Maybachba is szállított erőforrást az AMG, a V12-es duplaturbós motor maximális nyomatéka 1000 newtonméter, ami mellé 612 lóerő párosult. Mind a kompresszoros, mind a turbós motor elnyerte az év motorja címet, 2003-ban és 2004-ben egyaránt.