Bútor négy futamon indult a Super 1600-asok között, mindet megnyerte így a bajnokságban megszerzete a bronzérmet
A dobogónál Turi Tamás levette autójáról az egyes rajtszámot és ráragasztotta ifj. Tóth János Kocsijára. Szép gesztus volt!
18 fotó
Ahhoz képest, hogy az idei évben három futamon sem szerzett pontot az ifj. Tóth János-Bahor Bea duó, viszonylag egyszerűen nyerte meg a bajnokság utolsó zempléni futamát. Az 5. iris.hu Zemplén Rally-n ugyanis 12 gyorsaságiból 9-en ők voltak a leggyorsabbak. Rajtuk kívül csak a tavalyi bajnok Turi Tamás-Kerék István kettős tudott szakaszt nyerni, ők végül harmadikként zártak.

[bekkep]A verseny előtt még négy párosnak volt esélye a bajnoki címre, ám már az első nap világossá vált, ha valami hirtelen változás nem történik Janika begyűjti hetedik bajnoki címét. Száz százalékosnak azért nem volt nevezhető az ő versenyük sem, pénteken egy defekt lassította a párost, szombaton reggel megforogtak, majd később egy vizes szakaszon csúszott veszélyesen keresztbe a Peugeot.

Hozzájuk legközelebb a Benik Balázs Somogyi Pál duó került, akik szintén keményen hajtottak az év végi sikerért, de ezúttal csak az ezüstig jutottak, így a bajnokságban is csak ennek az eredménynek örülhetnek.

A WRC-s kategória újonca Spitzmüller Csaba a tapasztaltabb Kazár Miklóssal az oldalán vezette a pontvadászatot a futam előtt, de a versenyen elért negyedik helyükkel az összesítésben a harmadik helyen végeztek. Nem is rossz egy “kezdőtől” ilyen mezőnyben.

[bekkep]Miután az ellenfelek sorban kihullottak, Botka Dávidnak egyszerű dolga volt az A8-as bajnoki cím elhódításánál, mellé az A csoport győzelmét is magáénak tudhatja. A pilótának az idei a második éve a raliban és mindössze 20 éves.

A S1600-ban a papírformának megfelelően Bútor Róbert nyert, ez volt idei negyedik győzelme. Bár a futamok felén nem ebben a kategóriában indult, így is felfért év végén a bajnoki dobogóra. A bajnokságot Keller Péter nyerte Kakuszi Zsolt előtt, a zempléni versenyen utóbbi volt a gyorsabb.

Több év WRC-zés után ült N csoportos autóba Szabó Gergő. Neki ezúttal egy hatodik hely is elég lett volna a bajnoki címhez, ezért nem is vállalt kockázatot a pilóta, mivel azonban ellenfeleinek problémái voltak, így is begyűjtötte a második helyet. Az N csoportban a korábbi H csoportos bajnok, Matics Mihály szerezte meg első futamgyőzelmét.

[bekkep]Reméljük, ahogy idén, úgy jövőre is megvalósulnak a pilóták tervei, mert akkor újabb versenyautókat ismerhetünk meg testközelből. Janika a győzelem mellé egy ígéretet is kapott a Peugeot-tól, jövőre megpróbálnak neki egy 307 WRC-t biztosítani.

Turi Tamás inkább múzeumban látná már autóját, de jövőre maradna a Skodánál, egy Fabiával tervezi a jövőt. Bútor Róbert tervei között egy Citroën Xsara WRC is szerepelt, reméljük megvalósítja. Szeleczky Tamás az első WRC-vel, egy Ford Escorttal megnyerte a H csoportban a futamot, majd elmondta jövőre már egy ütőképes WRC-vel szeretne 4-5 futamot teljesíteni.

 

Zempéln Rali

A verseny végeredménye:

1. ifj. Tóth János-Bahor Bea Peugeot 206 WRC 1h1’57″3
2. Benik Balázs – Somogyi Pál Ford Focus WRC +00’26″6
3. Turi Tamás – Kerék István Skoda Octavia WRC +00’37″9
4. Spitzmüller Csaba – Kazár Miklós Toyota Corolla WRC +00’46″3
5. Vizin László – Táborszki Attila Toyota Corolla WRC +04’08″8
6. Botka Dávid – Gabura Krisztián Mitsubishi Lancer EVO VI. +05’04″6
7. Bútor Róbert – Tóth Vilmos Citroen C2 S1600 +05’13″1
8. Matics Mihály – Vinoczai Attila Mitsubishi Lancer EVO VI N4 +05’33″2
9. Kakuszi Zsolt – Kakuszi Csaba Volkswagen Polo S1600 +05’51″0
10. Keller Péter – Spitzer Gábor Suzuki Ignis S1600 +05’53″1
11. Szeleczky Tamás – Ford Escort WRC H10 +06’46″7
12. Szabó Gergely – Benics Kálmán Mitsubishi Lancer EVO N4 +06’51″3

Kategória elsők:

19. Menya – Papp György Honda Civic Type-R N3 +08’52″5
24. Nemes Csaba – Gács Gábor Lada VFTS H9 +11’59″1
25. Papp Levente – Szedő Csaba Peugeot 106 N2 +13’03″7
27. Janzer György – Nyirfás Julianna Skoda Felicia Kit-Car A6 +13’39″8
33. Perge György – Morvai Tamás Peugeot 206 RC A7 +14’57″6
41. Suba Egon – Suba Ákos Skoda Felicia A5 +17’12″9