5 fotó
A Toyota sűrű városi forgalomra tervezett tanulmányautót mutat be a Tokiói Autószalonon. A Fine-X-t hidrogénnel működő üzemanyagcellás és elektromos motorok közösen mozgatják. A Toyota mérnökei növényi eredetű anyagok felhasználásával – amelyek növekedésük során nagy mennyiségű széndioxidot kötnek meg – törekedtek arra, hogy ne növeljék a légkör széndioxid tartalmát. Ezeknek, az autó élettartama után történő elégetése nem növeli a CO2 koncentrációt.

[bekkep]Független négykerék-meghajtású a Toyota Fine-X, mert minden kerékbe építettek egy-egy elektromos motort. Mivel széles szögben elfordíthatók a kerekei, a kisautó szinte helyben meg tud fordulni és gyerekjáték vele a manőverezés, illetve a kisméretű parkolóhelyekre való beállás.

Otthonosnak tervezett belső tere jóval nagyobb, mint azt kívülről feltételeznénk. Az igazi diszkó hangulatért az állítható fényerejű belső világítás felel, olyan mintha a csillagos ég jelenne meg beül. Az autó irányítása űrhajós, kormánykereket ne is keressünk. A szélvédő illetve annak folytatása szerepel műszerfalként. Felülre kerültek az alapvető információt jelző ikonok (sebesség, üzemanyagszint stb.), alattuk pedig a navigációsrendszer képe látható.

Az első üléseket elektromos motorok mozgatják, be és kiszálláskor kilencven fokban el is forgatják azokat. Az ülések beállításait és a személyre szabott klímát a kartámlába szerelt billentyűkkel állíthatjuk. Nagyméretű, széles sirályszárnyakra emlékeztető ajtajain egyszerűen juthatunk az utastérbe.