Spitzmüller csak harmadik lett, de így is átvette a vezetést a bajnokságban
Benik Balázs újabb műszakiproblémás versenyen van túl, ezúttal a célig sem jutott el
Bútor Róbert simán nyerte a S1600-at, most egy Citroen C2 volánja mögött
14 fotó
Klasszikus futamnak ígérkezett a 38. Allianz Hungária Rallye. Háromnapos verseny ahol pénteken egy rövid prológgal melegítettek a versenyzők, majd szombaton négy, vasárnap hét szakaszt kellett teljesíteniük az indulóknak. Mindkét nap igazi kihívás volt a versenyzőknek, hiszen míg szombaton 92,54 kilométert kellett versenytempóban autózniuk, addig vasárnap az eső tette izgalmassá a 48, 45 kilométeres távot.

[bekkep]Szombaton Janika (Peugeot 206 WRC) magabiztosan autózott, minden gyorsaságin ő volt a leggyorsabb és 22 másodperccel vezetett Turi Tamás (Skoda Octavia WRC) előtt.

Turi az utolsó szakaszig Benik Balázzsal vívott az ezüstös helyért, de a Ford Focus WRC-ben tönkrement a váltó, ezzel a pilóta feladta a versenyt. A skodás versenyző sem úszta meg kaland nélkül, az utolsó szakaszon becsúsztak az árokba, de tudták folytatni a versenyt.

Mögöttük Spitzmüller Csaba (Toyota Corolla WRC) már negyven másodperces, a negyedik helyen álló Michna Ottó (Skoda Octavia WRC) pedig több mint kétperces hátrányt gyűjtött be a nap végére. Mindketten műszaki gondokkal autóztak, a Corollában a hajtáselektronika a Skodában az AC és a Turbó rendetlenkedett.

[bekkep]Herczig Norbert, Tagai tamás is búcsúzott az élmezőny pilótái közül. Előbbi egy hosszúra nyúlt kerékcsere miatt döntött a feladás mellett, utóbbinál az eltört féknyereg segített a döntésben.

Vasárnapra úgy tűnt a hatszoros bajnok sima győzelmet arat majd Pécsen, s úgy tűnt a többiek is beletörődtek a biztos pontokba. Ám fent másként döntöttek és az éjszaka folyamán esővel tették csúszóssá az utakat.

Turi aki, kifejezetten szeret “csúszkálni” be is köszönt az első három gyorsaságin. Ezeket megnyerve kilenc másodpercre megközelítette ellenfelét.

[bekkep]Janika nem kifejezetten kedveli a nyálkás pályákat, pedig idén először kihasználhatta volna a magyar bajnokságban unikumnak számító Peugeot három aktív differenciálműve által nyújtott előnyt. Ennek ellenére visszavágott Turinak és a következő két szakaszt nyerve 12, 1 másodpercre távolodott.

A 2004-es bajnok pilóta azonban mindent egy lapra föltéve az utolsóelőtti gyorsaságin úgy tolta át az Octaviát, hogy hátrányából 0,3 másodperces előny lett. Ezt az utolsó 3,5 kilométeres szakaszon már nem veszítette el, hanem a biztos pontokra autózó Janikához képest 5,1 másodperccel nyert.

Megőrizte harmadik helyét Spitzmüller Csaba, akinek ennél jobb eredmény ezúttal nem is kell, hiszen az itt kapott pontokkal ismét ő vezeti a bajnokság pontversenyét. Előnye csak egy pont a 70 pontos Ifj.Tóth János és Benik Balázzsal szemben. Turinak a győzelemmel 64 pontja lett, így még bármelyikük bajnok lehet az év végén, aki azt meg akarja szerezni annak győznie kell alapesetben Zemplénben.

[bekkep]Botka Dávid futott be negyedikként, aki az A csoportban Hideg Krisztiánnal küzdött a csoportelsőségért, addig amíg Hideg le nem esett az útról. Bútor Róbert ezúttal is a Super 1600-as mezőnyt színesítette, ezúttal egy Citroën C2-vel verve meg a többieket.

A S1600-as kategóriában Kakuszi Zsoltnak ahhoz hogy még esélyes legyen a bajnoki címre mindenképp maga mögött kellett tartania Keller Pétert, ami sikerült is. Ő az abszolút 7. helyen érkezett célba, Keller nyolcadik lett. Az N csoportot Szabó Gergő nyerte meg, bajnokságbeli ellenfele Botka Krisztián már pénteken nagy hátrányt gyűjtött be.

Az A7-ben már most bajnokot avattak. Tárnok Tamás és Herr Mátyás a hetedik gyorsaságin motorhiba miatt ugyan kiállt, de előnyük elegendő ahhoz, hogy a szezonzárótól függetlenül bajnokok legyenek.

 

38. Allianz Hungária Rallye

A verseny végeredménye:

1. Turi Tamás- Kerék István Skoda Octavia WRC 1h15’11″9
2. ifj. Tóth János-Bahor Bea Peugeot 206 WRC +00’05″1
3. Spitzmüller Csaba-Kazár Miklós Toyota Corolla WRC +01’55″7
4. Botka Dávid-Gabura Krisztián Mitsubishi Lancer A8 +03’43″3
5. Bútor Róbert-Tóth Vilmos Citroën C2 S 1600 +04’15″2
6. Vizin László-Táborszki Attila Toyota Corolla WRC +04’35″7
7. Kakuszi Zsolt-Kakuszi Csaba VW Polo S 1600 +05’21″4
8. Keller Péter-Spitzer Gábor Suzuki Ignis S 1600 +05’31″6
9. Pethő István-Ruboczky Attilla Mitsubishi Lancer A8 +05’32″0
10. Szabó Gergely-Benics Kálmán Mitsubishi Lancer N4 +05’39″3

Kategóriagyőztesek:

14. Lajtai Zsolt-Steiner Zoltán Ford Escort Cosworth H10 +07’42″2
19. Hadik András-Juhász István Opel Astra OPC N3 +09’46″1
22. Dr. Varga Attila-Sótonyi László Skoda Felicia A6 +10’33″9
28. Nemes Csaba-Gács Gábor Lada VFTS H9 +11’26″0
37. Ifj. Ranga László-Czakó Janek Suzuki Ignis N2 +14’17″8
38. Rádli József-Popovics László Peugeot 306 S16 A7 +14’24″7
45. Kis István-Kis Balázs Skoda Felícia Kit-Car A5 +16’34″8