



Az autó az idei Detroiti Autókiállításon leleplezett allroad quattro concept-nek megfelelően valósul meg, azaz az Audi A6 Avantra épül majd.
Várhatóan eltűnnek az autóról a koncepcióautó fényezett lökhárítói, helyette strapabíróbb fényezetlen ütközők és küszöbök kerülnek az autóra, és egyszerűbb kivitelű lesz a hűtőmaszk is.
Alaphelyzetben is magasabb hasmagassággal készül majd az allroad a sima A6-hoz képest, de ez további öt centivel növelhető a változtatható légrugózással, ha valóban terepre tévedne a vezető. Ezt kézzel vezérelheti a sofőr, de a sebesség növekedésével a szintszabályozás vezérlése a jobb stabilitás érdekében visszaengedi a kasztnit.
Természetesen négykerék-hajtással készül majd a modell. A Torsen differenciálmű alapesetben 50-50 százalékot oszt a tengelyekre, szélsőséges esetben maximium a nyomaték 75 százaléka juthat egy tengelyre.
Elsősorban az amerikai piacra kerül majd az allroad, így várhatóan a 3,2-es V6-os, és a 4,2 literes V8-as benzines motorokkal indul a gyártás, de ezúttal is lesz dízelmotoros változat. Az utastérben az A6-ostól megszokott luxus lesz.
