



Ezzel azonban fikarcnyit sem gyorsabb az autó, még mindig a 2,0 literes közvetlen befecskendezéses, 150 lóerős benzinmotor a csúcs, bár ennél izgalmasabb a kétliteres turbódízel 320 newtonméteres nyomatékkal.
Ősszel érkezik azonban az Octavia igazi sportváltozata, az RS. Ahogy az elődnél, ezúttal is mind a limuzinból, mind a kombiból készül sportváltozat. Hasonlóan a korábbi RS-hez, ezúttal sem kell hatalmas szárnyakra számítani, az autó visszafogott optikai tuningot kap.
[bekkep]Új első és hátsó lökhárítók kerülnek az autóra. Elöl ez főleg a nagyobb levegőnyílásról és a kerek ködlámpáról látható. Hátul a dupla krómozott kipufogóvégek jelzik a nagyobb teljesítményt. A kerékjáratokba egyedi 17 colos felnik kerülnek, a csomagtérajtóra pedig egy kisebb szárny.
Motorikusan a Volkswagen csoportnál már több modellben alkalmazott 2,0 literes közvetlen befecskendezéses turbó motor adja az alapot. A hírek szerint 200 lóerővel kerül az Octaviába, amivel elméletileg 7,3 másodperc alatt gyorsulhat 0-ról 100 km/órára kéziváltóval. Az új Octavia RS végsebessége 230 km/óra körül lesz.
Hatsebességes manuális és hatsebességes duplakuplungos DSG váltóval is kapható lesz az Octavia RS. Utóbbival valamivel javul az autó gyorsulása is, körülbelül 0,3 másodperccel, viszont a végsebessége alacsonyabb lesz.
[bekkep]Az RS csomag részei a nagyobb féktárcsák, melyekhez a Skoda versenyszínére, azaz zöldre festett féknyergek tartoznak. A stabil útfogásról alacsonyabbra ültetett karosszéria és keményebb lengéscsillapító gondoskodik.
Érdekesség, hogy egyes információk szerint a Skoda a piaci igényeknek megfelelően nagyteljesítményű dízelmotorral is piacra dobja az RS-t. Ebben a változatban a 2.0 literes PD TDI erőforrás dolgozik majd 170 lóerővel.
