



[bekkep]A végsebesség 244 km/óra, amivel az Astra OPC a második leggyorsabb szériagyártású Opel a jelenlegi kínálatból a Vectra 3.2 GTS mögött, amely kézi váltóval 248-at, automatával 246 km/órát tud.
A benzines turbómotorból 320 Nm nyomatékot csavart ki a gyári sportrészleg, de a motor csak egy összetevő a sportmodell fejlesztései közül. A hasmagasság az eleve ültetett futóművű Astra GTC-nél 15 milliméterrel alacsonyabb.
Feszesebbek a rugók és a lengéscsillapítók. Az elektrohidraulikus szervokormányt is a minél jobb visszajelzés érdekében módosították a fejlesztők. A lassulás elképesztőnek ígérkezik a 17 colos nagyteljesítményű fékrendszerrel.
[bekkep]A kerékfelfüggesztés fontos része még az IDS Plus futómű elektronikus lengéscsillapító vezérléssel és a sok örömnek utat engedő Sport kapcsolóval. Utóbbi a gázreakciót gyorsítja, sportosabbra hangolja a lengéscsillapítást és a kormányzást.
Optikailag is van mit mutatnia az autónak az ötküllős, 18 colos felnikkel, 225/40 R18-as gumikkal, a mélyre húzott első légterelővel, a hátsó köténnyel, a középre helyezett kipufogóvégződéssel, masszív küszöbökkel és a kékre fényezett féknyergekkel.
Az elsőszámú ellenfél a Volkswagen Golf GTI, amelyet tesztünkben mi is agyondicsértünk. A Golf GTI szintén kétliteres, de közvetlen befecskendezéses turbómotorja 200 lóerőt teljesít. A T FSI motor maximális nyomatéka 280 Nm, ami 1800 és 5000-es percenkénti fordulatszámon állandó. A Golf GTI DSG váltóval és rajtprogrammal 6,9 másodperc alatt gyorsul százra, kézi sebességváltóval 7,2-t.
