A visszapillantóba integrált irányjelző az új GSX-R1000 legfőbb ismertetőjegye
178 lóerős a 2005-ös GSX-R1000
6 fotó
20 éves a GSX-R család, ennek örömére elkészítették az eddigi legerősebb ezres sportmotort, a GSX-R 1000-est. A soros négyhengeres 16 szelepes motor térfogata nőtt valamicskét, mégis könnyebb a korábbinál. Ezt számtalan apró részlet megváltoztatásával sikerült elérni, mindenütt grammokat spóroltak. Gyári adatok szerint 178 lóerőt tud a motor 12 ezres fordulat mellett.

A korábbi acélból készült szelepeket ezentúl titánból készítik, amik a kisebb súly miatt magasabb fordulatszámot engedélyeznek. Számtalan mechanikus változtatás mellett módosult a motorvezérlő elektronika is, ami jókora részt vállal a nagyobb teljesítmény elérésében és kiaknázásában. Változtattak a váltón is, ami határozottabb és gyorsabb váltást tesz lehetővé az eddigieknél.

Kompaktabb méretű a 2005-ös modell, ami négy százalékkal kisebb homlokfelületű és légellenállása 5 százalékkal javult. A keskenyebb váz lehetővé teszi a térdek és a könyök szorosabb zárását, amivel csökkent a vezető által keltett légellenállás is. Összesen két kilogrammal csökkent a tömeg, jelenleg 166 kilogramm szárazon.

Elöl négy-, hátul kétdugattyús féknyergek fékezik a motort 310, illetve 220 milliméter átmérőjű tárcsákon. Titánból készült a kipufogó, amely háromszög alakjával ideálisabb elhelyezést enged.

A menetteljesítmények elképesztők. Három másodperc kell 100-ig, 7,4 200-ig, 60-180-ig pedig mindössze 8,7 másodperc telik el hatodikban fokozatban. A végsebesség 299 km/óra, elektroniuksan korlátozva.

A 2005-ös modellért euróból átszámítva nagyjából 3,2 millió forintot kell majd fizetni.