



Ez pedig – a gyártó ígérete szerint- képessé teszi az autót arra, hogy átlépje a 400 km/órás sebességhatárt. 0-ról 100 km/órára kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul fel, ahonnan nincs megtorpanás nélkül száguld egyre gyorsabban. Éppen ezért nem elhanyagolható szempont az autó fékrendszere, amely szintén különleges lesz.
Az már nem újdonság, hogy a hátsó szárny fékezéskor bedől – akár a repülőknél a fékszárnyak – hiszen ezt már a Mercedes SLR-en is alkalmazzák. A Bugattinál ez a funkció 200 km/órás tempó fölött működik, ekkor 70 fokos szögben bedől, ez alatt erre nincs szükség. A rendszer lényege, hogy a fékszárnnyal nagyobb leszorítóerőt juttatnak a hátsó tengelyre, így a hátsó kerekek is jobb fékhatást produkálnak.
Az sem egyedi, hogy a versenysportból származó kompozit, karbon-kerámia féktárcsákat használnak. Ezek elöl 400, hátul 380 milliméter átmérőjűek lesznek, lassításukról pedig nyolcdugattyús titánból készült féknyergek gondoskodnak.
A fékek hűtésére viszont egyedi rendszert alakítottak ki a tervezők. Az autó orrán elhelyezett nyíláson át bejutó levegőt elvezetik az első kerekek belsejéhez, ahol egy speciális szerkezet (Flow Rotating System) felgyorsítja azt. A nagynyomású bepörgetett levegőt a féknyergekbe és a féktárcsákba “pumpálják”.
Ezzel pedig sikerült elérniük, hogy 20 egymást követő 310-ről 80 km/órára történő lassulás után (átlagosan 22 másodpercig tartott a 80-310-80 ciklus !!!) sem melegedett túl a fék. Azaz a fékfolyadék 220, a féktárcsák az 1000 celsius fokos hőmérséklet határ alatt maradtak, így teljesítményvesztés nélkül lassítottak. A mérések szerint az autó 1,3 g-s lassulásra képes, így 400 km/órás sebességről kevesebb mint 10 másodperc alatt megáll.
