



A turbó nélküli V8-as vas nem csak hihetetlenül erős,de meglepően rugalmas is. A maximális 430 Nm-es nyomaték 90 százaléka rendelkezésre áll a 2250-7600-as fordulatszám-tartományban.
Elektronika korlátozza a végsebességet, 250-nél gyorsabban nem mehetünk. A 100-as gyorsulást semmi sem zavarja, így a hatfokozatú kézi váltóval 4,8 másodperc kell az első bűvös határ eléréséhez. A 200 sem tart sokkal tovább, állóhelyből indulva 16,6 másodpercet kell várni 200-ig.
Bár az RS 4-es kívülről illeszkedik az A4 mostani arculatváltásához, a ruha alatt teljesen átváltozott. 30 milliméterrel közelebbről élvezhetjük az aszfalt keménységét, a részben alumíniumból épített futómű az RS 6-ossal mutat rokon vonásokat.
Szintén RS 6 származék Dynamic Ride Control (DRC) elnevezésű rendszer, mely a kormányról aktivizálható. Segítségével még egy fokkal keményebb csillapításra váltanak a lengéscsillapítók, és a motor is morcosabb énjét veszi elő.
Természetesen a külső formai illeszkedés ellenére az RS 4-es nem rejti véka alá, hogy ő a falu bikája. A 19 colos kerekeken gördülő csoda messziről sugározza izmos mivoltát. A sima RS 4-eshez képest 3 centivel szélesebb a nyomtáv, ami jól látszik a sárvédőkön.
