Váratlanul eltávolította a Fiat Auto éléről Herbert Demel elnök-vezérigazgatót a Fiat konszern vezérigazgatója és magához vonta a Fiat Auto közvetlen irányítását. Sergio Marchionne és Demel között számos ellentét alakult ki. Marchionne ugyanis megszállottan ragaszkodott ahhoz a célhoz, hogy a tengernyi veszteség után a Fiat Auto a 2005-ös évet legalábbis nullszaldóval zárja és mindent ennek rendel alá.
Demel mindössze 13 hónapot töltött a Fiat Auto élén. Az osztrák menedzser korábban a Magna Steyr, illetve a Volkswagen do Brasil élén állt, kitűnő autós szakember hírében áll. Korábban az Audinál a termékfejlesztését irányította, majd az Audi igazgatótanácsának elnöke volt 1997-ig.
A Fiat konszernt érintő változás, hogy a Ferraritól az Alfa Romeóhoz került át a Maserati. Ez a lépés a két márka közötti együttműködés szorosabbra fűzésével jár, de erről még nem közölt konkrétumokat a Fiat. A fejlesztések és az értékesítési hálózat szintjén a Ferrari és a Maserati folytatja a kooperációt, amely igen sikeresnek bizonyult. 2004-ben ugyanis 4600 autót értékesített az újjászülető Maserati.
Azt nem tudni, hogy a januárban az Alfa élére átigazolt Karl-Heinz Kalbfell állásában marad-e. A nagy tekintélyű menedzser korábban a BMW-nél vezette a marketing tevékenységet, majd rövid időre a Rolls-Royce élén állt. Ezt a pozíciót adta fel, mikor Demel hívásának engedve elvállalta az Alfa Romeo vezetését.
