



Vasárnap úgy vágtak neki a versenynek a pilóták, hogy még teljesen nyitott volt a győzelem kérdése. Petter Solberg (Subaru) előnye mindössze 12,5 másodperc volt Marcus Grönholmmal (Peugeot) szemben, és Sébastien Loeb (Citroen) is csak 21,6-ra volt.
Hat szakasz maradt a zárónapra, ezek összesen 113,86 kilométer hosszúak voltak. Három gyorsaságit jelöltek ki a rendezők, ezeket teljesítették két körben a csapatok, közötte pedig egy szervizt iktattak be. Friss hó és mínusz egy fokos hőmérséklet mellett vágtak neki a távnak a pilóták.
Az első szakaszon (15.) Solberg száguldott a leggyorsabban, újabb 0,4 másodperccel növelve előnyét az őt üldöző, ezúttal is második Grönholmmal szemben. A harmadik legjobb Harri Rovanperä (Mitsubishi) (+5,4) volt, akinek ez volt a legjobb helyezése az 54. Svéd Ralin eddig.
Sébastien Loeb nem is akart és nem is tudott már gyorsan menni, egy célja volt, hogy a célig eljuttassa a motorhibás Xsarát. Ezen a szakaszon 14 másodpercet kapott Solbergtől, de csak hármat a mögötte a negyedik helyen álló Markko Märtintól.
Daniel Carlsson (Peugeot) az ötödik lett (+9,0), és ezzel az összetettben megelőzte Gianlugi Gallit (Mitsubishi) és feljött a pontszerző nyolcadik helyre.
Szinte a 16. szakaszon eldőlt a Svéd Rali, mert Marcus Grönholm versenyautója felborult és eltört a bal első felfüggesztése. Bár befejezte a szakaszt, a finn kiesett a versenyből. Petter Solberg a pályán beérte ellenfelét, aki akaratlanul, de feltartotta, a norvég így nyolcadikként teljesítette a távot. Neki ennyi is elég volt, mert így is gyorsabb volt Loeb-nél, aki előtt már ötven másodperccel vezetett.
A szakaszt Markko Märtin teljesítette a leggyorsabban, megelőzve Toni Gardemeistert (Ford) (+1,3) és Daniel Carlsssont ( +4,8). Ez volt az észt versenyző első szakaszgyőzelme a futamon.
Ha már belejött, hát nem lassított Märtin és újabb győzelmet aratott a 17. szakaszon. Toni Gardemeister lett a második (+2,8) és Henning Solberg (Ford) a harmadik (+3,0). Märtinnak igazán nincs miért sietnie, hiszen több mint egy perccel van lemaradva a második helyen álló Loeb-bel szemben.
Gardemeisternek még van miért aggódnia, hiszen csak 7,5 másodperc az előnye az őt üldöző Rovanperäval szemben, viszont ő is több, mint egy percre van Märtintól.
Solberg már nem hajt annyira, ezúttal hetedik lett (+4,2). “Már nincs miért hajtanom, úgy vezetek, mint anyám.” – mondta a szakasz után. Gianlugi Gallinak sem mindegy hogy megy, ugyanis most újra pontszerző helyre került, de Chris Atkinson (Subaru) csak 0,4 másodpercre van tőle.
A helyiek kedvence, Daniel Carlsson teljesítette a legrövidebb idő alatt a 18. gyorsaságit. Gardemeister ismét második lett (+1,9), mögötte Henning Solberg autózta a harmadik időt (+2,5). Chris Attkinson túl sokat vállalt azért, hogy beérje a nyolcadik helyen autózó Gallit, de ez nem sikerült, lecsúszott az útról és a hófalban kötött ki. Több mint 12 percet veszített.
Carlsson megismételte sikerét a 19. szakaszon is, ahol ezúttal Gigi Galli (+0,7) és Mattias Ekström (Skoda) (+3,9) követte. Petter Solberg ezúttal ismét csak hetedik lett, de már ez is túlzott igyekezet tőle, mert a szakasz után Loeb is búcsúszott.
A francia versenyautója ugyanis eddig bírta, az etapon a motor végleg feladta, ezzel a világbajnok pont nélkül búcsúzott. Solberg előnye több mint két perc volt az immár második Märtinnal szemben.
Janne Tuohino (Skoda) is kiesett, a szakasz vége felé balesetet szenvedett és kitört a Fabia egyik kereke. Ezzel Roman Kresta került a pontszerző nyolcadik helyre. Harri Rovanperä kilencedik lett, mert a Mitsubishiben tönkrement az ötödik fokozat.
A záró szakaszon igazi meglepetésre Harri Rovanperä autózott a leggyorsabban, a még mindig csak négysebességes Lancer WRC-vel. Mögötte szintén meglepetésként Roman Kresta (Ford) lett a második (+0,6). Henning Solberg lett a harmadik, és Francois Duval a negyedik. Janne Touhino megpróbálta három kerékkel teljesíteni a szakaszt, de nem sikerült.
Petter Solberg hetedikként zárt a gyorson, de ez is elég volt számára, hogy megnyerje a versenyt és bezsebelje az érte járó 10 pontot. Ez volt a norvég első győzelme a Svéd Ralin. Az összetettben azonban nem ő, hanem a Ford versenyzője, az eddigi két versenyen 14 pontot gyűjtő, most harmadik Toni Gardemeister vezet. Sőt, a csapatok versenyében is a Ford áll az élen.
Markko Märtin eddig nem autózott kiemelkedő tempóban, de mindkét futamon célba vitte a Peugeot-t és az összetett pontversenyben így ő a második. A mostani második helye azért is kiemelkedő, mert ez volt a második versenye a Peugeot-val. A Mitsubishi sem panaszkodhat, hiszen tavaly a 11 verseny alatt szerzett annyi pontot, mint most kettő alatt.
Toshihiro Arai (Subaru) nyert az N-csoportos versenyautók világbajnoki értékelésében. A japán pilóta az első gyorsaságitól kezdve vezetett és masszív 17 perces előnnyel győzött Angelo Medeghini (Subaru) előtt. Aki Teiskonen szombaton még második volt, de vasárnap összetörte autóját és kiesett a versenyből.
Fabio Frisiero (Mitsubishi) lett a harmadik, 24,7 másodperccel maradt el a második helytől. Az utolsó napon Arai négy szakaszon volt a leggyorsabb, így a húszból tizennégyen ő volt a legjobb. Vasárnap Xavier Pons nyert még két gyorsaságit.
|
Eredmények: A Svéd Rali végeredménye: 1. P.Solberg-Ph. Mills Subaru Impreza WRC 3h00’52″1 111.3 km/h |
|
A versenyzők nyilatkozatai a nap végén:
“Ez nagyszerű érzés, mint egy álom. Nem tudom elhinni, hogy sikerült. Nem hibáztunk a verseny folyamán, sem a kocsiban, sem a csapatnál. Szeretném mindenkinek megköszönni kezdve Philtől, egészen a szerelőkig.” – ujjongott Petter Solberg.
“Új beállításokkal vágtunk neki a mai napnak, ami sokkal jobb volt. Az autó sokkal könnyebben irányíthatóvá vált, ami sokkal jobb ritmust eredményezett. Nagyon jól alakultak a dolgok ezen a ralin. Gratulálok Petternek, ez egy fantasztikus eredmény neki és az egész csapatnak is.” – nyilatkozta Stéphane Sarazzin.
“Csak egy pont. Ez szörnyű, ez egy szerencsétlenség. Az egyik autónk kiesett, a másik meg defekt miatt hátracsúszott. Ez még sohasem történt meg velünk, mióta indulunk a világbajnokságon.” – sajnálkozott Guy Fréquelin a Citroen csapat vezetője.
“Csalódott vagyok, csak két szakasz volt hátra és remek helyen álltunk. Nem rajtunk múlott, nem tehettünk ellene semmit, mi a legjobb formánkat hoztuk. Ez most rendesen hátravetett minket.” – panaszkodott Sébastien Loeb.
“Fantasztikus! Vezetjük mindkét pontversenyt, ami nagyon jó nekem és a csapatnak is, sohasem voltam ilyen helyzetben korábban. Az első nap még nem volt jó az autó beállítása, de később változtattunk és ez segített. Nem vállaltam kockázatot, csak olyan gyorsan mentem, amit még jónak éreztem. A csapat folyamatosan küldte nekünk Harri Rovanperä eredményeit, így mindig úgy autóztam, hogy ne kerüljön túl közel. Szerencsénk is volt mások kieséseivel, nekik volt problémájuk, nekünk nem és ez a Focusnak köszönhető.” – mondta Toni Gardemeister.
“Nagyszerű hétvége volt nekem és a csapatnak is. A végeredmény megmutatta, hogy nem számít milyen gyors vagy, semmid nincs, ha nem érsz célba.” – értékelt Henning Solberg.
“A végére egész jó hétvégénk lett. A második nap feléig nem is gondoltam, hogy ilyen eredménnyel zárhatjuk a versenyt. Most már egészen jól éreztem magam az autóban. A jövő héten már murván tesztelünk, és gőzerővel készülünk Mexikóra.” – mondta Harri Rovanperä.
“Ez még csak az ötödik versenyem WRC-vel, így elégedett vagyok, hogy az első tízben végeztem. A tegnapi műszaki hibák messzire vetettek a dobogós eredménytől, de ettől nem vagyok elkeseredve. Én mindig a maximumot próbálom nyújtani, és most csak ez számít.” – mesélte Gigi Galli.
“Nagyon élveztem a versenyt, de a tegnapi szervoprobléma nagyon bosszant. Ha az nincs, akár dobogóra is állhattunk volna, ami nekem és a csapatnak is fantasztikus eredmény lett volna. Most már a DTM-re kell koncentrálnom, de talán egyszer még beülök a Fabia WRC-be.” – nyilatkozta Mattias Ekström.
“Mindenki számára nehéz volt ez a verseny, aki gyorsan próbált menni, így nekünk is. Örülök annak, hogy ilyen időket tudtunk menni. Most már Mexikóra koncentrálok.” – értékelt Jani Paasonen.
|
Világabjokság: A pontverseny állása a Svéd Rali után: Egyéni: 1. Toni Gardemeister: 14 pont Konstruktőri: 1. Ford: 20 pont N csoport: 1. T. Arai: 10 pont |
|
