4,1 másodperc alatt éri el a 100-as tempót az F430 nyitott változata, ami 0,1 másodperccel rosszbb, mint a zárt változat ideje
Akár 300 felett is lehet száguldozni a kabrióval, de az autóhoz jobban illik egy szerepentin leküzdése
9 fotó
Örülhetnek a legtehetősebbek, hisz idén nyáron már új Ferrari kabriójukban napfürdőzhetnek. Akiknek nem jut az exkluzív Superamericából, azok reménykedhetnek, hogy megszerezhetnek egy F430 Spydert.

Március elején ugyanis hivatalosan is leleplezik Genfben a Ferrari legkisebb modelljének kabrió változatát. A tető eltávolításával sokat romlott az eredeti karosszéria szilárdsága, amit máshova beépített merevítőkkel tett erőssé a Ferrari. Emiatt a Spyder 70 kilóval nehezebb, mint zárt testvére, tömege 1520 kilogramm lett.

Mindez némileg rontotta az autó súly/lóerő arányát, immár 3,1 kilogrammot mozgat egy lóerő, a korábbi 2,95-tel szemben. Mindez jelentkezik a menetteljesítményben is, mivel az autó egy tizeddel rosszabb, azaz 4,1 másodperces gyorsulást produkál százig zárt fivérénél, ami azért továbbra is kiváló.

Végsebességében is gyengébb valamelyest a Spyder “csak” 310 km/h-s sebességet tud, szemben a sima F430 315 km/órájával. Csak legyen, aki kipróbálja vászontetővel 300 felett.

Továbbra is egy 4,3 literes (innen a 430 megnevezés), V8-as, 32 szelepes blokk lapul az ülések mögött. A motor 490 lóerőt produkál 8500-as fordulatszám mellett, ami 114 lóerő/ liter arányt eredményez. Maximálisan 465 newtonméteres forgatónyomatékot tud az erőforrás 5250-es főtengely-fordulatszám mellett.

Nyitottan, ha lehet még szebb az autó, mint a Pininfarina formatervű zárt modell. A benn ülőkre, az utastér színével harmonizáló megjelenésű bukócső vigyáz. Zárt tetővel nagyon hasonló vonalvezetésű a Spyder is, mint a fémtetős változat, mert – ahogy az elődmodelleknél is – a vászontető kis háromszög formában záródik hátrafelé.

A vászontetőt egyetlen gomb megnyomásával lehet nyitni, illetve csukni. Maradt a Forma-1-es ihletésű technika, öt fokozatban a kormányról vezérelhető differenciálművel és menetstabilizáló rendszerrel. Hatsebességes kézi-, vagy a kormány mögötti karokkal is kapcsolható félautomata váltó kérhető az autóhoz.