Marcus Grönholm korábban háromszor tudott már győzni Svédországban, így a verseny favoritja
Toni Gardemeister volt a leggyorsabb a mai teszteken a Ford Focus WRC-vel
A Mitsubishi ezúttal Harri Rovanperä-tól várja  a jó eredményt, a finn 2001-ben megnyerte már egyszer a futamot
Henning Solberg gyári Focus-szal indul, de egyéni szinekben, most éles körülmények között megküzdhet öccsével, Petter Solberggel
8 fotó
A hagyományoknak megfelelően idén is Karlstadt lesz a központja a Svéd Ralinak, melyet 54-szer rendeznek meg. Ez pedig – ahogy már jó pár éve – ismét problémákat vet fel, mivel ezen a környéken egyre többször nulla fok fölé emelkedik a hőmérséklet februárban.

Idén a csapatok a pályabejárást murvás pályákon teljesítették, mivel a hó teljesen elolvadt. Idénre a szervezők kissé átrendezték a versenyt, egyes szakaszokat északabbra toltak. Sajnos nagyot nem tudtak eleget alakítani, mivel a központot nem akarják elmozdítani. Ma reggel pedig esett is némi friss hó.

1750,32 kilométer lesz a verseny teljes távja, amiből a gyorsasági szakaszok hossza 359,87 kilométert tesz majd ki. 20 szakaszt írtak ki a rendezők, melyeket 7-7-6 arányban teljesítenek péntektől vasárnapig a csapatok. A leghosszabb nap a szombati lesz, amikor közel 140 kilométer gyorsaságit kell majd letudniuk a pilótáknak.

Tavaly Sébastien Loeb (Citroën) győzött, megelőzve Marcus Grönholmot (Peugeot) és Petter Solberget (Subaru). Marcus Grönholm a verseny igazi favoritja, hiszen 2000-ben, 2002-ben és 2003-ban is győzni tudott. Tavaly csak a kormányszervo hibája miatt nem tudott jól teljesíteni.

Loeb győzelme egyébként példaértékű volt, mert korábban csak északi versenyzők tudtak ezen a versenyen győzni. Az idei teszteken Toni Gardemeister, a Ford versenyzője volt a leggyorsabb.

Összesen 100-an neveztek, ebből 26 WRC áll majd rajthoz, mellettük Super 1600-as, N4 és N3-as autók versengenek. A Svéd Rali a Super 1600-as világbajnokságnak nem, de az N csoportos vb-nek része.

A gyári csapatok a következő párosokat nevezték a versenyre:

Citroën: Loeb-Elena, Duval-Prevot,
Ford: Gardemeister-Honkanen, Kresta-Tomanek,
Subaru: P.Solberg-Mills, Sarrazin-Giraudet,
Peugeot: Gronholm-Rautiainen, Martin-Park
Mitsubishi: Rovanpera-Pietilainen, Galli-D Amore,
Skoda: Ekstrom-Bergman, Tuohino-Markkula

A Skodánál hiányzik Armin Schwarz, mert a német pilóta a Monte-Carlo-i esésnél megsérült és a válla nem jött helyre teljesen. Helyére érkezett Jani Paasonen, így a cseh csapat három skandináv versenyzővel indul.

Az előbbieken kívül érdemes lesz figyelni Warmbold (Ford), Paasonen (Skoda), Henning Solberg (Ford) Carlsson (Peugeot) teljesítményét is, hiszen mindannyian gyári autókkal versenyeznek. Csak a csapatversenybe nem számít az eredményük.

Érdekes lehet még Johansson teljesítménye is, aki bár a Monte-Carlo Ralit kihagyta, de azon kívül az összes futamon ott lesz egy 2005-ös Imprezával. Tavaly még a Subaru gyári versenyzőjeként, idén már privát pilótaként áll rajthoz Hirvonen, aki ezúttal egy Ford Focus WRC-t irányít.

A Skoda Fabia WRC fejlesztett változata, az EVO 2 csak Mexikóban vagy Új-Zélandon jelenik meg. A fejlesztéseknél ezúttal az Audi Motorsport segédkezett. Az új aerodinamikai csomagot a német autógyár szélcsatornájában fejlesztették, de módosítottak a motoron is.

Corrado Provera, a Peugeot vezetője a verseny után elhagyja a csapatot. A feladatait Bernd Schantz viszi tovább, mint a kommunikációért felelős igazgató, majd Jean Pierre Nocholas lesz a Peugeot Sport új igazgatója.

Provera 1962 óta dolgozik a Peugeot-nál, ezalatt számos jó eredményt értek el. Többek között 2000 és 2002 között három csapat világbajnoki, Marcus Grönholm 2000-ben és 2002-ben egyéni világbajnoki címet hozott a csapatnak.