


A tetőív formája miatt a sportkombi nagyobb fejteret kínál majd a hátul ülőknek, valamint a csomagtartó mérete is növekszik. Alaphelyzetben várhatóan 330 literes, lehajtott üléstámlákkal pedig 600 literes lesz.
Az elsőkerék-hajtású TT ezúttal nem elsősorban Golf alapra épül, hanem a Volkswagen leendő új kabriójára, amely koncepcióautóként közel egy éve mutatkozott be márciusban a Genfi Autószalonon. A gyakorlatban ez egy Golf és Passat elemekből áll TT-t jelent majd, amely elődjénél nagyobb és tágasabb lesz.
Elsőként az új 200 lóerős TFSI valamint a 3,2 literes, 250 lóerős motor lesz elérhető, és az A3-ashoz hasonlóan keresztben lesznek beépítve. Később várható egy 330 lóerős, 3,6 literes változat, amit a Porsche 911 konkurensének szán az Audi.
Dízelmotort a Coupé-ba és a Shooting Brake-be szerelnek majd. Ezen a téren egyedül a harmadik generációs, 225 lóerős, 3 literes common-rail motor került egyelőre szóba, amit részecskeszűrővel látnak el.
A TT-is megkapja az összes új modellre jellemző Singleframe hűtőrácsot, amit a jövőben különböző – az adott típusokra jellemző – stílusjegyekkel látnak el. A karosszéria az előd 20 százalékával szemben, már 50 százalékban alumíniumból készül. Sportos és puritán marad az autó belseje, bár a középkonzolon helyet kap az MMI multimédiás rendszer kibillenő képernyője is.
Quattro hajtás minden változatban lesz, bár nem a bevezetéstől kezdve. A váltást egy hatsebességes kézi, vagy a kormányról is kapcsolható DSG váltó végzi majd.
