Stéphane Sarazzin (jobbról) és navigátora Jaques-Julien Renucci a Subaru világbajnoki ralicsapatához igazolt a 2005-ös évre.
Sarazzin korábban több Forma-1-es csapatnál is megfordult mint tesztpilóta, a Minardinál versenyzett is
3 fotó
Stéphane Sarazzin és navigátora Jaques-Julien Renucci a Subaru világbajnoki ralicsapatához igazolt a 2005-ös évre. A francia páros a Mikko Hirvonen fémjelezte finn páros helyét veszi át a következő 16 versenyen.

„Nagy hatást gyakorolt ránk Stephane idei évi teljesítménye – mondta David Lapworth a Subaru csapat vezetője, majd hozzátette: Igazán figyelemreméltó, ha valaki, aki csak 11 raliversenyen indult és azok közül mindössze 3 volt vb futam ilyen eredményeket mutat.

A hozzáállása professzionális, tökéletesen magabiztos mindenben amit csinál, alig várjuk hogy megnézhessük mit is tud különböző talajú futamokon és eltérő versenyeken. Stéphane-al egy éves szerződést kötöttünk, de a fejlesztési programunkban szerepel a jövő világbajnokának megtalálása. Választásunk ezért esett rá, mert hisszük hogy benne megvan az, ami ehhez kell.”

A 29 éves Sarazzin pályafutása nem a raliban kezdődött, hiszen 1991-es gokartos bemutatkozása után a Formula Renault-ban, a Formula 3-ban, majd a Formula 3000-ben szerepelt. Eközben négy évig a Prost Forma-1-es csapat tesztpilótája is volt, majd a Toyota F1-es torpedóit tesztelte. 1999-ben rajthoz állt a Minardi csapat versenyautójával a Forma-1-ben is.

2001-ben és 2002-ben indult a Le-Mans-i 24 órás versenyen. 2003-ban a FIA World Nissan Cup sorozatán indult, ahol két győzelmet szerzett és nyolcszor állhatott a dobogóra. Magyar vonatkozása is van a versenyző pályafutásának, hiszen 1999-ben egyetlen győzelmét a Minardi F3000-es csapatnál a Hungaroringen szerezte.

2001-ben egy futamon indult raliban, a Rallye du Var-on kategória győzelmet szerzett N csoportos Imprezájával, aztán sokáig nem is került ilyen verseny közelébe. Idén aztán megnyerte a francia ralibajnokságot és három világbajnoki futamon is indult. A Német Ralin kilencedik lett, Korzikán hatodik, a Katalán viadalon pedig negyedik. Ez igazi meglepetés volt, hiszen versenyautója csak hasonlított a gyári Subaru WRC-khez technikailag a közelükben sem volt, és azok csak szenvedtek az aszfalton.

“Ez egy igazán nagy lehetőség nekem, hiszen egy év rali után ez egy fantasztikus ajánlat. Az idei évet a tapasztalatszerzésnek szántam, hogy a vezetési technikám fejlődjön. Egészen hihetetlen, hogy jövőre egy gyári csapat tagja lehetek. Ugyanolyan tempóval fogok versenyezni, mint idén, a maximumot akarom nyújtani.” – mondta Sarazzin a szerződéséről.