Harri Rovanperä lehet az, aki Tommi Mäkinen után újra győzelemhez segíti a Mitsubishit
Gilles Panizzitól is győzelmet remél jövőre az aszfaltos futamokon a japán gyártó
4 fotó
Bemutatta jövő évi autóját és csapatát a Mitsubishi ralicsapata is. Elsőszámú versenyzőjük a Peugeot-tól távozó Harri Rovanperä lesz. A finn pilóta mind a 16 futamon rajthoz áll majd a következő évben.

“A ralivilágbajnokságon egyre inkább a murvás versenyek dominálnak, így olyan pilótára van szükségünk, aki jól ismeri ezeket a futamokat” – értékelte Rovanperä szerződtetését Isao Torii, a Mitsubishi Motorsport elnöke, majd hozzátette: “Harri Rovanperä kiváló murva versenyző, ami kifejezetten igaz a gyors versenyekre.”

Gilles Panizzi is a csapat tagja lesz jövőre, ám őrá elsősorban az aszfaltos versenyeken számít a Mitsubishi. Akkor azonban már nem csak jó teljesítményt, hanem győzelmet várnak tőle. Nem csak a tapasztaltak, hanem egy fiatal pilóta az, olasz Gianluigi Galli is marad a csapatnál.

Galli már tavaly is kapott lehetőséget és akkor ő élt is ezzel, hiszen Spanyolországban hetedik lett a Lancer WRC04-gyel. 2005-ben Panizzivel fog osztozni a második számú autó vezetői ülésén, de az európai futamokon, ahol három autóval indul majd a Mitsubishi, mindannyian szerepet kapnak.

Az idei évben nem volt túl sikeres a japán gyártó, például a japán versenyen nem is álltak rajthoz, inkább elvonultak tesztelni. Jövőre több módosítást is végrehajtanak az autón, így a versenyautó szélessége az új szabályoknak megfelelően 1770 helyett 1800 milliméter lett. Emiatt átalakították az első hátsó lökhárítókat, de módosítani kellett a féltengelyeket a lengőkarokat is.

De nem csak a futómű miatt változik majd a WRC05 tapadása, hanem az új gumik okán is, hiszen jövőre a Mitsubishi is Pirelli abroncsokkal versenyez majd. Átalakították a mérnökök a motortérben az ALS és a turbó megkerülő szelepet is, és új motorvezérlés kerül az autóba. Ezeket már az első monte-carlói futamon használhatják a pilóták.

Az év közepén pedig a most még tesztelés alatt lévő aktív differenciálművek és új fejlesztésű váltók is megérkeznek.

“2003 októberében kezdtük csapatunk megújulási programját. A terveink szerint 2004-ben a visszatérés volt a cél, 2005-ben dobogós helyekre pályázunk, 2006-ban pedig a világbajnoki győzelemért harcolunk majd. Úgy érzem, jó úton haladunk a céljaink eléréséhez.” – mondta Isao Torii.