



Néhány hónap után nem lehet különösebben markáns tendenciát megállapítani az eladások eloszlásában, de halványan kirajzolódik egy eltérés Magyarország keleti és nyugati régiói között. A Dunántúlon általában magasabb felszereltségű autók találnak gazdára, mint a Duna-Tisza közén vagy a Tiszántúlon.
Hazánkban Sipka Gábor koordinálja a Dacia piacra lépését a Renault importőrénél. Elmondta, hogy a vártnál több extrát rendelnek a Dacia vásárlók, sokan kifizetik az utas oldali légzsák, a klímaberendezés vagy az ABS felárát, mivel az autó ára még így is versenyképes. “Az embereket nem zavarja, hogy a Logant Daciának hívják.” – tette hozzá Sipka Gábor.
A modellek szerinti megoszlás alapján a vásárlók 14-15 százaléka dönt az alapmodell mellett. Döntően az Ambiance és a Laureate kivitelekre van kereslet, arányuk 40 százalék feletti a modellmixben. A csak az 1,6 literes motorhoz társítható Laureate Plus felszereltségre az összeladások kevesebb mint 8 százaléka esik.
A Dacia igen nagy érdeklődést keltett hazánkban. Ezt a vezess.hu-n mérni is lehetett, például a Logan menetpróba kereken egy hónapig szerepelt a Top5-ben, ahová a legolvasottabb cikkeink automatikusan bekerülnek.
A Dacia Logan esetében a dízelmotor megjelenésével várható választékbővülés. Az 1,5 literes dCi dízel 2005 végén debütál a Loganban.
Világszerte is nagy a kereslet az autóra, a Renault sajtóközleménye szerint a megrendelések száma november végéig átlépte a 30 000-et. Az összesen 19 015 eladott és 11 830 megrendelt Loganból nem egészen 15 000 autót tesznek ki a romániai eladások. Nemsokára Lengyelországban is kapható lesz a Logan, a nyugat-európai értékesítés 2005 közepén indul.
