Évi 20 ezer súlyos baleset meg sem történne, 27 ezerrel kevesebben veszítenék életüket, ha minden személyautót elektronikus menetstabilizálóval szerelnének fel. Legalábbis a Mercedes-Benz fejlesztésért felelős igazgatója tanulmányaikból erre következtet. Dr. Thomas Weber elmondta, hogy mióta minden személyautójukat szériában ESP-vel szállítják, a vezető hibájából adódó balesetek száma 42 százalékkal csökkent. Más márkáknál is megfigyelhető javulás a statisztikában, de csak 13 százalék körüli.
Weber szerint a vezető hibájából bekövetkező balesetek a leggyakoribbak. 2003-ban a kisebb ütközések 43 százalékát okozta olyan vezetési hiba, amit ESP-vel el lehetett volna kerülni. Az elektronikus menetstabilizáló ugyanis a fizika korlátain belül a kerekek fékezésével képes megfogni a kitörni készülő autót. (ld. Tech ABC: ESP)
A Mercedes-Benz elsőként vezette be az alsó középkategóriában az ESP-t, miután az akkori A-osztály egy hirtelen sávváltásos teszten felborult. A gyár gyorsan reagált az esetre: szériában ESP-t és keményebb futóművet adott az A-osztály minden változatához. Ettől kezdve a Mercedes-Benz még több energiát ölt az ESP fejlesztésébe, és széles körű alkalmazásába. Mára az összes Mercedes-Benz személyautót szériában ESP-vel adják, illetve kishaszonjárműveikhez is rendelhető.
