Idén ugyan rövidebb lesz a Dakar össztávja, de a gyorsasági szakaszok távja hosszab lesz. - mondta Szalay Balázs
Külsőleg ugyanaz mint tavaly, de a motor és a váltó is új az Opel Fronterában
Idén is rajthoz áll a csapat versenykamionja, amelynek ugyanúgy 2,5 millió forintnak megfelelő euró volt a nevezési díja, mint a versenyautóé. Ebben Darázsi Zsolt és Tagai Tamás versenyez majd
12 fotó
A soron következő, 2005-ös Dakar Rally a 27. lesz a verseny történetében. A 8956 kilométer hosszú verseny az össztávját tekintve rövidebb ugyan, mint a tavalyi volt, de csak az etapokon rövidítettek, a gyorsasági szakaszok hosszabbak lesznek (5431 km).

Barcelonából rajtol a mezőny és 17 nap alatt, Marokkón, Mauritánián és Malin keresztül jut el Szenegál fővárosába, Dakarba. Két igen hosszú gyorsasági szakasz is része a versenynek az egyik 660 (Zouerat-Tichit), a másik 656 (Atar-Atar) kilométer lesz.

A verseny nevezési listáján 232 motoros, 167 autó és 69 kamion szerepel. A magyar résztvevők száma a motorosoknál három, az autók közt négy, a kamionok között két csapat vág neki a távnak. Olyan sokan neveztek a versenyre, hogy a rendezők jóval az eredeti határidő előtt lezárták a nevezési listát, amely akár 40 százalékkal is nagyobb lehetett volna.

A 2005-ös versenyen nem lesz egyes rajtszám a motorosoknál emlékezve az idén a Fáraó Ralin elhunyt Richard Sainctra. A francia versenyző tavaly második lett, de már háromszor győzött a Dakaron.

A Szalay Dakar Team az idén 11 fővel vág neki a versenynek. A csapat 1 versenyautóval, 1 versenykamionnal, 2 szervizkamionnal indul a Dakaron. Hat szerelő kíséri majd a csapatot és készíti majd fel minden nap a csapat Opel Frontera versenyautóját a versenyre. Közöttük idén is ott lesz Magyarország egyik legjobb szakembere, Léhi Sándor, akinek munkáját Szalay Balázs mellett olyan nevek jelzik, mint Ferjáncz Attila vagy Ifj. Tóth János.

A navigátori ülésben idén is Bunkóczi László foglal majd helyet. A navigátor elmondta, hogy idén sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a felkészülésre. Olyan térképeket is rendelt egy franciaországi kis üzletből, amit még a szovjet katonák készítettek a sivatagról. Idén ugyanis még többet kell valódi itinerből autózniuk és kevesebbet GPS-szel.

“Az Opel Frontera csak látszólag ugyanaz, mint a tavalyi autónk, ám belül sokat változtattunk” – mondta Szalay Balázs. “Új a motor és a hatsebességes, szekvenciális sebességváltó is. Új osztóművet és első differenciálművet kapott az autó és kicseréltük a rugóstagokat. Egészen más lett az autó, most nekem kell még tanulnom a vezetését.” – tette hozzá Szalay Balázs.

December másodikán a Szalay Dakar Team megerősítette együttműködését a Motorolával és a djuice-szal, akik továbbra is csapat kommunikációs partnerei lesznek. A Motorola az idei futamra már Bluetooth technikával működő adatátviteli rendszert biztosít a csapat számára, többek között ezzel kommunikálnak az autóban a versenyzők is.

A wap.djuice.hu portálon friss híreket és képeket találnak majd az érdeklődök a csapattal kapcsolatban. Ezek között lesznek olyan felvételek is, amiket a versenyzők csinálnak telefonjaikkal a sivatagban.