Kénytelen az árháborúval lépést tartani a Volkswagen. Az Automotive News Europe információi szerint az autógyártó belátta, hogy a márka prémium stratégiája nem tartható a jövőben, áraikkal fel kell venniük a versenyt az ázsiai és francia konkurensekkel.

2005 tavaszától forgalmazzák a Lupo utódát, a Brazíliában készülő Foxot. Az autó jóval olcsóbb lesz majd elődjénél, tartania kell ugyanis a versenyt az addigra piacra kerülő Peugeot, Citroën, Toyota minivel.

Szintén 2005-ben, a Genfi Autószalonon jelenik meg a Volkswagen másik újdonsága, az új Passat. A Volkswagen már tudatosan úgy készítette az autót, hogy kedvező áron kínálható alapmodellel is rendelkezzen, amivel a konkurenseket sarokba lehet szorítani.

Az átalakított árképzés első jeleként a Golf V is felfogható, mely megjelenésétől egy éven át akciós légkondicionálóval volt megvásárolható Európa-szerte, amit új felszereltségi csomagok helyettesítenek. Ezekre a fogásokra a nem túl lendületes Golf-eladások serkentése érdekében van szükség.

A Volkswagen-konszernen belüli prémium jelleg kialakítása még Ferdinand Piëch nevéhez köthető, aki a Volkswagen márkából az Audihoz hasonló prémium autókat készítő autógyártót akart faragni. Ez azonban nem tökéletesen vált be. A Volkswagen luxusautója, a Phaeton egyértelmű kudarcként könyvelhető el, míg az ezt megelőző W8-as Passat gyártását is a tervezetnél hamarabb kell befejezni a gyér kereslet miatt.