Hátulról a Ferrari Enzo vonásait hordozza magán az F430
8 fotó
Az F1-es versenyautó alapján utcai autóban először kap helyet a kormányon az elektronikusan állítható differánciálmű kapcsolója, amivel több előre programozott beállítás közül választhat menet közben a sofőr. Ezzel megváltoztatható a lengéscsillapítók keménysége, a differenciálmű karakterisztikája és a menetstabilizáló beavatkozásának ideje.

A 4,3 literes, 490 lóerős motor literteljesítménye 114 lóerő, és figyelemreméltó a 2,8 kg/lóerős súly-lóerő arány is. A szekvenciális váltó az F1-es Ferrariból való és a másodperc tört részére rövidíti a fokozatok közötti kapcsolás idejét. Ezzel a technikával 4 másodperc is elegendő a 100 km/órás sebesség eléréséhez, a gyorsulás pedig 315-nél csillapodik le.

A lassításról felár ellenében az eddig csak az Enzo és a Challenge Stradale modellekhez rendelhető kerámiatárcsás fékek gondoskodnak. A szeptemberi párizsi bemutató után az első példányok 2005 első negyedévében kerülhetnek az utcára.