



A formaterv nem különbözik alapjaiban a még Claude Lobo által jegyzett első generációétól. Kezdetben a ferdehátú új Focus-ok jelennek meg, majd jövőre jön a kombi és a limuzin, a nyitható keménytetős változat még később érkezik.
A belső tér jóval igényesebb kialakítású, mint a jelenlegi modellben. A sokat javuló anyagminőség mellett a sokak által kuszának tartott belső formaterv is klasszikusabbá vált. Javul a térkínálat és a csomagtartó is öblösebb lesz a jelenlegi Focus-énál.
A Ford is beveti az elektronikus szerkezetek garmadáját a vásárlók elkápráztatása érdekében. A mobiltelefon felárért Bluetooth vezeték nélküli adatátvitellel kommunikál az autóval, megjelenik a hangvezérlés a navigációs rendszerhez, a telefonhoz, a klímaberendezéshez és az audio rendszerhez. A Focus is megrendelhető lesz kulcsnélküli zárrendszerrel, ami a Renault Mégane II-ben is benne van.
Újdonság a kanyarba bevilágító, a kormányzással összefüggően elforduló fényszóró, az oldalanként beállítható klímaautomatika. A kombiba rendelhető lesz a plafonból kihajtható képernyő, ami a DVD-s játékok űzéséhez kell.
25 milliméterrel nagyobb a tengelytáv és 40 millivel szélesebb az autó nyomtávja, ahogy azt korábban írtuk. A karosszériamerevség 10 százalékkal jobb az elődénél.
A vezethetőségben fontosabb része van a futóműnek, amely konstrukciójában megegyezik az elődével. A Focus-ban sebességfüggő rásegítésű az elektrohidraulikus kormányszervo. A féktárcsák átmérője nagyobb lett.
Két dízel és négy benzines motor szerepel a választékban. A dízelek 109 és 136 lóerősek, ismertek a C-Max-ból. A benzines alapmodell 80 lóerős, 1,4 literes. 20 lóerővel erősebb nála az 1,6 literes, amelynek nem változott a teljesítménye. A közvetlen befecskendezéses egy-hatos motor 115 lóerős. A kétezres benzines teljesítménye 145 lóerő.
Felárért négyfokozatú hidrodinamikus nyomatékváltós automata és fokozatmentes automata váltó is rendelhető. Alapáron 5 illetve 6 fokozatú kézi sebességváltó jár a különböző motorváltozatokhoz.
A Focus II gyártása Valencia-ban és Saarlouis-ban folyik. Az autó padlólemeze közös a Ford Focus C-Max-szal, a Mazda3-mal és a Volvo S40-V50 párossal.
