Az ötállású kapcsolóval lehet a sima tereptől a sziklásig választani, a felfüggesztés és a váltó beállításai módosulnak
Az elektronikus kézifék 45 fokig biztonságosan tudja rögzíteni az autót, amely akár 35 fokos emelkedőn és lejtőn is túljut
Heten utazhatnak kényelmesen a Land Rover Discovery 3 utasterében, amiben érintőképernyős kijelző és 700 wattos hifi is helyet kaphat
10 fotó
Leginkább a Range Roverre emlékeztet az új Land Rover Discovery, ez a mokány, de letisztult formának és az első fényszóróknak köszönhető. De nem szakít a Discovery-s hagyományokkal sem, ez pedig a lépcsős tetőkialakításon látszik.

Ebből a hozzáértők már tudják, ez a modell is hétszemélyes. Kettő-három-kettő kiosztásban kerülnek az utastérbe az ülések. Az utastér anyagválasztékát és felszereltségét prémium kategóriásnak ígéri a forgalmazó, a látvány pedig a nyugalmat és egyszerűséget követi.

A karosszéria elemei kis illesztési hézaggal kapcsolódnak egymáshoz, amit az igen merev felépítéssel sikerült elérniük a gyártóknak. Nem teljesen követte az új “aszfalt” terepjáró trendet a gyár, nem csináltak önhordó kocsit a Discoveryből, helyette az önhordó karosszériát alvázra építették fel.

Ahogy a Range Rover, ez a típus is légrugós futóművet kap, minden keréknél független kerékfelfüggesztéssel. Ez biztosítja, hogy országúton stabil maradjon a karosszéria, terepen viszont nagy legyen a hasmagasság. A Discovery 3 az első olyan Landrover, aminek 70 centiméter a gázlómélysége az alapmodellnél, a korábbiaknál ehhez átalakítás volt szükséges.

Két motorral lehet majd Európában megvenni az autót, az egyik benzines, a másik dízel, és mindkettő V motor. A benzinmotor 4,4 literes V8-as, teljesítménye 300 lóerő, míg legnagyobb nyomatéka 425 newtonméter. Az öngyulladós erőforrás 2,7 literes V6-os, 190 lóerős teljesítménnyel. Ennek a blokknak 440 newtonméter a maximális nyomatéka.

A dízel motor hatfokozatú kézi illetve automataváltóval vásárolható meg, a benzines viszont csak automatával kapható. A terepezést olyan hagyományos kiegészítők segítik, mint a terepváltó vagy a lejtmenetvezérlő, ami akár 8 km/h-s haladást is engedélyez.

A váltó mögött található ötállású kapcsolóval lehet a sima tereptől a sziklásig választani, ekkor nem csak a váltó karakterisztikáját és felfüggesztés beállítását módosítja a számítógép, de motor nyomatékleadását is.

Nálunk Decembertől, 11 530 000 forinttól lehet megvásárolni a dízel Discoveryket, a benzinmotoros csúcsváltozat 17 850 000 forinttól indul.

Jövőre 500-550 autó eladását szeretné elérni az importőr. Ebben a számban a Jaguar és a Land Rover modellek együttesen szerepelnek. Ennek érdekében Győrben, Debrecenben, Pécsett, és Szegeden nyílnak új szalonok a közeljövőben.

Emellett flotta kedvezménnyel is várják a vásárlókat. Ez nem csak a kis és közép vállakózásokra érvényes (3-6 autó), hanem magánszemélyekre is. Ha hárman összefognak, hogy egyszerre rendeljék meg három új autójukat, ugyanúgy részesülnek a kedvezményben.