Elöl az új, hatul a korábbi konstrukciós orrkup. Túl nehéznek bizonyult az év elején bemuattkozott meghökkentő forma
A BMW nem kíván résztulajdonos lenni a Williams-ben, de támogatja a csapat struktúrájának átalakítását, ahogy azt korábban a német gyártó is megtette
Más aerodinamikai elemekkel is gazdagodott a Williams-BMW csomagja. Theissen szerint a jelenlegi motorok élettartam növelése csökkentheti a költségeket
A BMW Motorsport igazgatója elmondta teljesen biztos benne, hogy Jenson Button 2005-ben az ő csapatukban versenyez majd
6 fotó
Az elmúlt hétvégén hazánkra figyelt a nagyvilág a 13. Forma-1-es Magyar Nagydíjnak köszönhetően. Dr. Mario Theissen, a BMW Motorsport igazgatója, a futam előtt adott interjút. Az este folyamán szó esett az FIA szabálymódosítás tervezetéről, amelyek a Forma-1-es autók lassítását és a költségcsökkentését szolgálnák. Dr Theissen kifejtette, hogy a balesetek ellenére nincs gond a biztonsággal. Ő személy szerint egyetért a törekvésekkel, de a tervezett szabályokkal nem.

Véleménye szerint nem lenne hatékony a 2,4 literes, V8-as motorok kifejlesztése. A számítások szerint mindössze hétszázalékos költségcsökkentést eredményezne az új motor használata a jelenlegi 3 literes, V10-eshez képest. Ugyanis az 5000 darabból összeállított motorok alkatrészei teszik ki a költségek ötven százalékát, és csak a maradékot a tervezések, valamint az egyéb fejlesztések.

Jelenleg egy teljesen új motor kifejlesztéséhez biztonsággal 18 hónapra lenne szükség, viszont a jövő évi szezonkezdésig már csak 8-9 hónap van hátra. Ugyanez vonatkozik a jövőre tervezett “kéthétvégés” motorokra is, ami szintén hatalmas költséget okozna a csapatoknak. Egy kézi munkával készült Forma-1-es motort 4-5 ember 3-4 nap alatt állít össze.

Theissen szerint is az a jó irány, ha a jelenlegi motorok hosszabbtávú felhasználást írják elő. Azaz, hogy nem egy illetve két hétvégén használnának egy motort, hanem még tovább, akár három versenyen. Ezzel szerinte valóban lehetne csökkenteni a csapatok költségeit.

Dr. Theissen kitért a gumik közötti különbségekre is. Szerinte esős aszfaltra sokkal jobb gumikkal rendelkezik a Bridgestone, ezen a téren a Michelin-es csapatok hátrányt szenvednek. Szerinte ez olyannyira így van, hogy jó keverék kiválasztása esetén még egy Minardi is nyerhet. Előnyösebbnek tartja viszont azt a felállást, hogy a Michelin négy élcsapatnak is szállít gumikat, míg a Bridgestone fejlesztéseit a Ferrari határozza meg. Szerinte ez okozhatta a Bridgestone tavalyi lemaradását is.

Több pletykáról is elmondta véleményét Dr Theissen. Megtudtuk, hogy a BMW soha nem is akarta és nem is akarja felvásárolni a Williams csapatot, hogy egy ház alá kerüljön a teljes Forma-1-es projekt. Ezt csak az újságírók találták ki.

Viszont maximálisan támogatják a “tervező stúdió” átalakulását, amely a korábbi egy fős vezetésből menedzserek által irányított hatékony szervezetté válhat. Hiszen az már nem tartható, ami 30 éve volt, hogy egyetlen zseni fogjon össze mindent. Most már közel 500-an dolgoznak a Williamsnél, egyetlen vezetővel nem hatékony a csapatmunka.

Gerhard Berger, Theissen szerint nem lesz az FIA elnöke, mert a politika nem áll túl közel az osztrákhoz. Ellenben még feltűnik a motorsport világában és reméli, hogy a BMW-nél.

Mika Hakkinennel kapcsolatban megjegyezte, hogy Frank Williams valóban beszélgetett a finn világbajnokkal, de szerződéskötésről nem esett szó.

Azt is megtudtuk, hogy Ralf Schumacher mindenképpen szeretne idén még versenyautóba ülni, ez azonban kizárólag az orvosok véleményétől függ. Az estén szintén vendégeskedő Frankl Andrástól tudtuk meg, hogy Michael Schumacher szerint Ralf a Belga Nagydíjon, Spa-ban szeretne visszatérni.

Jenson Button átigazolásával kapcsolatban egyértelművé tette Theissen, hogy az angol az ő csapatuknál folytatja jövőre. Szerinte bírósági ügy esetén is így lesz, mert a szakemberek a BAR-ral kötött szerződésben megtalálták az új kontraktus lehetőségét. Azt is megtudtuk, hogy Button szerette volna otthagyni a BAR-t és nem a menedzsmentje buzdította erre. A BMW-Williams nem tart attól, hogy jövőre esetleg ők is hasonlóan járhatnának, mint a brit-amerikai csapat.

A Hungaroringre új fejlesztésekkel érkezett a BMW-Williams, melyeket a teszttilalom miatt most először próbáltak élesben. Ennek leglátványosabb eleme az új hagyományos orrkúp, amely az idei szezonban eddig alkalmazott szélesebb spoilert váltja le. Az új, egy hónap alatt kifejlesztett elemmel nagyobb leszorítóerőre törekedtek. Nehéz megmondani az újítás sikerét, de tény, hogy a két Williams pontszerző helyen ért célba.