Grönholm az élen Argentínában - Helyszíni tudósítás 1-2. nap
Sebastien Loeb annak ellenére, hogy az első helyről rajtolt pénteken, félpercnyire van csak Grönholmtól
Markko Martin ezúttal is pont nélkül távozik. Hihetetlen de szinte sértetlenül szálltak ki az összetört Focusból
Petter Solbergnek az egyik vízátfolyással gyült meg a baja
Manfred Stohl a harmadik helyen áll az N csoportos autók mezőnyében. Az első a helyi menő, Gabriel Pozzo
8 fotó

Alig, hogy befejeződött a világbajnokság legnehezebb murvás sorozata, máris újabb kihívásnak néztek elébe a párosok. A török forróságot követően az argentin tél várta a csapatokat, ami igen csak nagy változást jelentett.

Ám a hideg,- Törökországgal ellentétben- forró hangulattal járt együtt, hiszen az első Szuper Speciál szakaszra megközelítően 6o.ooo néző volt kíváncsi, míg az előző versenyen leginkább VIP vendégek jelentették a “tömeget”.

A világbajnok Petter Solberg kezdett a legjobban, nyerve az első szuperspeciált, amire Markko Martin (Ford) egy válaszolt egy elsőséggel. A szombati első két szakaszon azonban ismét a Mr. Holywood volt a leggyorsabb. A jó kezdés után hamar véget ért a Subaru szerencséje.

Solberg az első négy szakaszig vezette a tabellát, de az azt követő szakaszon egy vízátfolyás vált az ellenségévé, amikor az első lökhárító és a motorháztető megsérült, alatta pedig a hűtő is áldozattá lett. Ezzel a norvég máris a negyedik helyre csúszott, míg csapattársa, Hirvonen hasonló módon közel egy percet veszített.

A következő kör ismét szerencsétlenséget hozott mindkét versenyző számára. Petter Subarujának fedélzetén tűz ütötte fel a fejét, majd az időellenőrző állomás után 200 méterre leállt a motor és nem is sikerült újra indítani. Hírvonen Rovanperát érte utol és a hatalmas porban szinte semmit sem látott. Ezzel együtt hatodikként zárta a napot.

Markko Martin számára az ötödik szakasz marad emlékezetes. Közel 170 Km/h-s sebességgel, hatodik fokozatban autózott, amikor egy ugratót követően egy kőre esve landolt. A kő megdobta az autót és hosszirányú három-négy megpördülés után szinte felismerhetetlenségig összetörve ért földet. Szerencsére a két versenyző komolyabb sérülés nélkül megúszta. Martint kettős- látás miatt néhány napig még megfigyelés alatt tartják.

A baleset mindenkit óvatosságra intett. A szakaszok rettenetesen porosak ezáltal csúszósak voltak, így nem volt nehéz hibázni. Annak ellenére, hogy a világbajnoki pontversenyt vezető Loebnek elsőként kellet rajtolnia, az ötödik és hatodik szakaszokon abszolút időt repesztett.

A szerencsétlenül járt Martin helyét a problémák nélkül autózó Grönholm vette át, aki előbb a második helyre jutott fel, majd Solberg kiállása után a vezető pozíciót szerezte meg. Nem is nagyon akarta azt átdani másnak és a hátralévő hat szakaszból ötöt megnyert. Nem tudott azonban elszakadni az őt üldöző Citroenektől, azok is nagyon gyorsak voltak. A második helyen Sainz ért célba, aki szintén technikai problémáktól mentes napot zárhatott.

“Az autóm kitűnő, egyedül a kéziféken kellett igazítani, de a gumik elég sokat szenvedtek, sokszor vágtam le a kanyarokat. Csodálatos nap volt, érdekes volt harcolni Marcussal. Folytatnunk kell a harcot, mivel Loeb nagyon közel van hozzánk.”-mondta a Matadodor

Loeb a harmadik helyről folytathatja a küzdelmet, mivel a nap elején komoly elektromos gondjai voltak, másrészt pedig most is a “sepregető” szerepét kellett betöltenie. Holnap változhat a helyzet, hiszen a Citroenek támadó helyzetben vannak és Grönholmnak kell majd takarítani az utat.

Az N csoportban egész nap folyamatos adok-kapok volt, hat különböző pilóta tudott leggyorsabb lenni a széria mezőnyben. Sokáig a Subarut terelgető Toshihiro Arai is harcban volt, de műszaki hiba miatt a 10. szakaszon kiállt.

A hazai pályán versenyző Gabriel Pozzo a nap elejétől a második-harmadik helyen autózott, majd a nyolcadikon átvette a vezetést, amit nem csak megőrzött, de kihasználva a többiek hibáit szép kis előnyt gyűjtött. Ő azonban a világbajnoki versenyben nem vesz részt, ott a jelenleg második helyen álló Ligato vezet.


Az Argentin Rali állása 12 szakasz után:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC 2h00’52″2 83.5 km/h
2. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’08″4
3. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 00’33″6
4. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 02’50″8
5. Sohlberg-Lindstrom Mitsubishi Lancer WRC + 04’43″5
6. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impre WRC + 07’49″8
7. Perez Compa.-Volta Peugeot 206 WRC + 08’47″2
8. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 10’04″8
9. Pozzo-Stillo Subaru Impreza N4 + 10’11″4
10. Warmbold-Price Ford Focus WRC (privát) + 10’41″7
11. Ligato-Curletto Subaru Impreza N4 + 10’53″5
12. Stohl-Minor Mitsubishi Lancer + 11’44″2