Az új versenyautóra mindjárt egy kupasorozat is épül, amely 2005 tavaszán indul. A sorozat Európa legismertebb versenypályáin zajlik majd. Csővázas szerkezetre épül a Mégane Trophy, középen pedig a Vel Satis-ban és az Espace-ban is fellelhető 3,5 literes motor dolgozik. Jelentős különbség viszont, hogy az előbbiekben 245, míg a Mégane Trophyban 320 lóerős teljesítménnyel bír a Nissan 350 Z sportautó motorja. Kormányról kapcsolható hatsebességes szekvenciális váltó gondoskodik az erőátvitelről.
A Renault szerint az autó leginkább a Német Túraautó Bajnokságban szereplő versenyautók technikai színvonalát közelíti meg. A Mégane Trophy kifejezetten a versenysport számára készült, akárcsak a Clio Kupa, a Clio Cup Rally, az N-csoportos Clio 2.0 16V és a Clio Super 1600 autók. A Renault Sport által szervezett sorozat 2005-ben, egy európai márkakupa bajnokság keretében indul útjára.
