Úgy tűnik, a BMW kicsit túltenyésztette a 3,2 literes motort az E 46-os széria M3-as modelljéhez. A gyár visszahívja a 2000 óta értékesített 60 000 sportkupé felét. Az intézkedésre a számos motorhiba kényszeríti a BMW-t, írja a német Auto, Motor und Sport című szaklap.
A BMW az M3-ast nem sokkal piaci bevezetését követően az olajpumpa cseréje miatt kényszerült visszarendelni, most a főtengely csapágyai vannak soron.
Az M3 motorja a BMW magas fordulatszám koncepciójának jegyében született. A BMW szerint a sportosság egyik előfeltétele, hogy ne egy bivalyerős, de nem túl pörgős, feltöltött motor hajtsa sportautóit, hanem egy a gázra élénken reagáló, 8000-ig forgatható motorköltemény. Az előző szériából átvett és már az E 36-os M3-ban is 100 lóerőt meghaladó literteljesítményű blokk az E 46-os sorozatban 343 lóerős, amit 7900-as percenkénti fordulatszámon ér el.
