1998-ban jelent meg a hajtásrendszer első generációja a Golfban, amelyet azóta több mint 100 000 Golf kategóriájú járműbe építettek be. Júliustól már az ötös Golfban is elérhető a jobb tapadást és nagyobb biztonságot biztosító négykerék-hajtás.
Nem csak havas, csúszós úton fejti ki előnyös tulajdonságait a hajtásrendszer, hanem vonatáskor is. Nyolc százalékos emelkedőn 1800 kilogrammos vontatmányt tud feljuttatni, 12 százalék esetén ez 1500 kg az 1,9 literes dízel esetében (2,0 TDI: 1600 kg).
Rendelhető az új modellekhez védőlemez a motor és a padló alá, amely rosszabb terepen nyújt védelmet a sziklák, kövek ellen. Ezenkívül egy nehéz terep csomag is várja az érdeklődőket, amelyben az autó 20 milliméterrel magasabb hasmagassággal készül, és megváltoztatják a lengéscsillapítását.
A rendszer működésének alapja egy Haldex-kuplung, amely egy olajban futó lamellás kuplung, ami tengelyirányban zárja a két tengely hajtását. Az átvihető nyomaték az olaj által létrehozott nyomás függvényében változik, aminek megfelelően lehet a hátsó kerekek erőátvitelét szabályozni. Mindez fokozatmenetesen történik meg. Nem csak 50-50 százalékos elosztás lehetséges, hanem az is, hogy az összes nyomaték a hátsó kerekekhez jusson.
Külsőre nem sok különbség van a 4motion és az elsőkerekes Golfok között, előbbieken a feliraton kívül látványos kétcsöves kipufogóvég van. Jelenleg a 105 lóerős 1,9 TDI és a 140 lóerős 2,0 TDI motorokhoz kínálják az új hajtásrendszert, ősztől pedig már a 2,0 FSI blokkal is választható. Magyarországon októbertől érhetőek el az új modellek.
