A BMW szerint sikerült megalkotniuk a világ legkönnyebb soros hathengeres háromliteres benzinmotorját. A különösen könnyű, 161 kilós motor magnézium-alumínium összetételének köszönheti pehelykönnyű súlyát. A nagyobb erőknek kitett részeken a BMW az ellenállóbb alumíniumot, a blokk többi részén a könnyebb magnéziumot alkalmazza, egyazon öntési folyamatban. Összehasonlításképpen egy színtiszta szürkeacél öntvény súlyának ez csak 57 százalékát tenné ki, míg egy alumínium blokknál is 24 százalékkal könnyebb ez a motor.
A takarékoskodásnak hála 12 százalékkal sikerült növelni az autó teljesítményét, miközben a fogyasztás hasonlóképp 12 százalékkal csökkent a pillangószelep nélküli, Valvetronic szelepvezérléses motorral. Az új motor 258 lóerős, így minden egyes kilóra 1,6 lóerő jut, ami szintén a legjobb ebben a kategóriában.
Míg konkurensei a V-hengerelrendezésű koncepcióra szavaznak, addig a BMW kitart a soros hathengeres kialakítás mellett. Bár ez utóbbi drágább megoldás és beépítése is bonyolultabb, a finomabb járás és a kisebb rezonancia a BMW szerint megéri a többletköltséget. Többnyire a bajor márka vásárlói is hasonlóan vélekednek e kérdésben.
