



A pénteki prológgal vette kezdetét a magyar ralibajnokság ötödik futama, a Veszprém Rali. Bár ez az esemény nem számított bele a verseny értékelésébe, nem volt izgalommentes.
Benik Balázs Fordjában ugyanis tönkrement a hajtásvezérlő rendszer, így vészprogrammal tették meg a 2,4 kilométeres távot. Ahogy eddig többször is, ezúttal is ASI (Mitsubishi Lancer) volt a leggyorsabb, megelőzve Turit és Tagait.
Szombaton az első két gyorsaságin Tagai Tamás volt a leggyorsabb, akit Herczig Norbert követett. Ezúttal remekül működött Szabó Gergő autója is, aki szintén bele tudott szólni az élen dúló csatába. Olyannyira, hogy a nap végén a második helyen állt, 8,4 másodperces lemaradással.
Benik Balázs számára nem indult túl jól a szombat sem. Hiába dolgoztak egész este a szerelők a Focuson, az első gyorson még hátsó hajtás nélkül ment a pilóta.
A második gyorsaságin felborult az új navigátorral induló fiatal versenyző autója, ami még nagyobb hátrányt jelentett. Ezek után két gyorsaságin is ő volt a leggyorsabb, amivel 15,5 másodpercre csökkentette a hátrányát. A napot az abszolút harmadik helyen zárta.
Hat gyorsasági után még a Tagai testvérpár állt az élen, ám a nagyszerviz alatt elveszítették előnyüket. Egész nap dőlt az olaj az Octavia váltójából, amely néha önállóan kapcsolta a fokozatokat.
A 45 perces szervizben a szerelők kicserélték a váltót, ám a művelet hat perccel tovább tartott az engedélyezettnél, ami egy perces büntetést jelentett. Tagaiék így az esti 2,4 kilométeres szuperspeciál után a hetedik helyre csúsztak vissza.
Elek István ezúttal egy Corolla WR-vel állt rajthoz, amellyel egész nap csúszkált hajtásproblémák miatt. Az utolsó előtti gyorsaságin az egyik hajtókar elszabadult és kiütötte a blokk oldalát, amitől kigyulladt az autó.
Turi Tamásnak ezúttal sem ment túlságosan jól a murván, de próbálta taratani a lépést az elejével.
Az A8-as kategória küzdelme is izgalmasan alakult, hiszen az eddig egyeduralkodó Asit Turán Frigyes többször is megelőzte. Három gyorsasági után még utóbbi vezetett, ám Aschenbrenner fordított és a nap végére kis különbséggel, de ő vezetett. Érdekes eredményt hozott a nap végi szuperspeciál, ahol Asi és Turán végzett az első két helyen, megelőzve a WRC-ket.
A Super 1600-ban Ollé Sándor az első szakaszon jobb időt ment, mint Bútor Róbert. Utóbbi küzdött az autó beállításával, sőt az autó kormánya lelazult, 5 centis holtjátékot produkálva a pilóta kezében.
Ennek ellenére a második gyorsaságitól a citroënes pilóta átvette a vezetést és a nap végére másfél perc előnyre tettek szert. Ollé Sándor a harmadik gyorsaságin felborult az Ignis-szel. Folytatni tudta a versenyt, de hátrányba került. A második helyért rajta kívül Kakuszi Zsolt a Polóval és a másik suzukis, Keller Péter harcolt. Minimális előnnyel, de utóbbi volt az eredményesebb.
Az N-csoportban Balázs Vilmos kezdett a legjobban, ám a harmadik gyorsaságin kiálltak az AC pumpa hibája miatt. Helyét Hideg Krisztián vette át és nagy előnyre tett szert a nap végére. Őt Spitzmüller Csaba, Szilágyi János, Botka Krisztián és saját édesapja, Hideg János üldözte.
Vasárnapra úgy indultak a pilóták, hogy még nem dőlt el semmi az abszolút értékelésben, ennek megfelelően mindenki a legtöbbet próbálta kihozni magából. Így tett Benik Balázs is, aki ismét bemutatta a korábbi versenyeken már látott zárkózását. A tizedik szakaszon egy defekt lassította a pilótát, ám két legjobb idejének köszönhetően a nap végére a második helyig jött föl.
Szabó Gergő is remekelt ezen a napon, nagyot csatázott Benikkel, de nem tudtak sokkal közelebb kerülni Herczighez, mert ő is tartotta a tempót. Az utolsó gyorsaságiig nyílt volt a küzdelem.
Tagaiék a 10. szakaszon álltak ki a váltó újabb hibája miatt, Turi Tamás autója egy ugrató után orral ért földet, ami hátrébb ütötte a hűtőt és az intercoolert, így ő is idő előtt búcsúzott.
Végül a Herczig Norbert-Tóth Imre kettős megszerezte első közös abszolút elsőségét. Szabó Gergő nem volt elkeseredve a harmadik hely miatt, egész hétvégén remekül ment az autója és végig gyors tudott lenni, végül csak minimálisan maradt le az ezüstről.
Az A8-ban Asi eltávolodott Turántól a nap végére. Napközben mindketten eltalálták ugyanazt a követ az egyik gyorson. Aschenbrenner György könnyebben megúszta, szinte időveszteség nélkül folytathatta a küzdelmet. Turán autója azonban komolyabban megsérült, lengőkart, kormányösszekötőt kellett cserélni és a bölcső sem úszta meg.
A szerviz túllépte az előírt időt, ami büntetést vont maga után. Ennek ellenére Turán tartani tudta a második helyét a kategóriában. Asi az abszolút negyedik helyen zárta a versenyt, aminek köszönhetően a bajnokságban feljött a második helyre. Második helyével Benik vette át a vezetést a bajnokságban.
Bútor Róbert továbbra is száz százalékos kategóriájában. A szombati első gyorsaságit kivéve, ismét simán megnyerte a versenyt. Több mint két perces hátránnyal Keller Péter lett a második és Skoda Feliciával Varga Attila a harmadik. Kakusziék hátracsúsztak, Olléék pedig kiestek.
A N-csoportban az utolsó gyorsaságiig a harmadik hely sorsa volt kétséges. Hideg Krisztián őrizte első helyét, akit tisztes távolból követett Spitzmüller Csaba, aki szintén biztonságos távolban volt a harmadik helyért küzdőktől.
Az utolsó szakaszon azonban Hideg autója meghibásodott, így hiába autózott egész hétvégén remekül, pont nélkül távozott. Ezzel Spitzmüller Csaba sérült kézzel és vállal megszerezte idei negyedik elsőségét a kategóriában. A Hideg család azonban nem távozott kupa nélkül, hiszen Hideg János állhatott fel a dobogó harmadik fokára, akit Botka Krisztián előzött meg.
További kategória győztesek:
A7: Pálinkás Zsolt – Bagaméri László VW Golf Kit-Car
A5: Zagyva Lajos – Farnadi László Suzuki Swift
N3: Rimár Tamás – Csicsely Pál Honda Civic Type R
N2: Zsolt Dániel – Patkó Gergely Peugeot 106 S16
H9: Osváth Péter – Kovács Attila Lada VFTS
A következő verseny a Budapest Rali lesz Augusztus 6-8. között.
A verseny végeredménye:
1. Herczig Norbert-Tóth Imre Skoda Octavia WRC 1h26’26″2
2. Benik Balázs-Rácz Bence Ford Focus WRC +00’18″4
3. Szabó Gergő-Kerék Balázs Skoda Octavia WRC1h26’45″8 +00’19″6
4. Aschenbrenner György-Percze Nándor Mitsubishi Lancer Evo VI. +00’26″7
5. Turán Frigyes-Csökő Zoltán Mitsubishi Lancer Evo VI. +01’32″4
6. Spitzmüller Csaba-Bahor Bea Mitsubishi Lancer Evo VI. +05’42″2
7. Botka Dávid-Komáromi Béla Mitsubishi Lancer Evo. VI. +05’58″0
8. Bútor Róbert-Tóth Vilmos Citroen Saxo S1600 +06’13″6
9. Botka Krisztián-Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo. VI. +07’12″7
10. Hideg János-Várhidi Márk Mitsubishi Lancer Evo VI. +07’12″8
11. Magyar Miklós-Kiss Patrik Mitsubishi Lancer Evo VI. +07’15″0 2
12. 17 Keller Péter-Spitzer Gábor Suzuki Ignis S1600 +08’27″6
