Herczig nyerte a Veszprém Ralit
Benik Balázs műszaki gondjai ellenére a második helyen fejezte be a futamot
Szabó Gergő remekül autózott egész hétvégén, az Octavia hibátlanul üzemelt
Herczig Norbertnek ez volt élete első abszolút győzelme, Tóth Imre pedig ott folytatta, ahol Janikával abbahagyta
Aschenbrenner az első nap még kicsit visszafogottabb volt, de vasárnap rákapcsolt
23 fotó

A pénteki prológgal vette kezdetét a magyar ralibajnokság ötödik futama, a Veszprém Rali. Bár ez az esemény nem számított bele a verseny értékelésébe, nem volt izgalommentes.

Benik Balázs Fordjában ugyanis tönkrement a hajtásvezérlő rendszer, így vészprogrammal tették meg a 2,4 kilométeres távot. Ahogy eddig többször is, ezúttal is ASI (Mitsubishi Lancer) volt a leggyorsabb, megelőzve Turit és Tagait.

Szombaton az első két gyorsaságin Tagai Tamás volt a leggyorsabb, akit Herczig Norbert követett. Ezúttal remekül működött Szabó Gergő autója is, aki szintén bele tudott szólni az élen dúló csatába. Olyannyira, hogy a nap végén a második helyen állt, 8,4 másodperces lemaradással.

Benik Balázs számára nem indult túl jól a szombat sem. Hiába dolgoztak egész este a szerelők a Focuson, az első gyorson még hátsó hajtás nélkül ment a pilóta.

A második gyorsaságin felborult az új navigátorral induló fiatal versenyző autója, ami még nagyobb hátrányt jelentett. Ezek után két gyorsaságin is ő volt a leggyorsabb, amivel 15,5 másodpercre csökkentette a hátrányát. A napot az abszolút harmadik helyen zárta.

Hat gyorsasági után még a Tagai testvérpár állt az élen, ám a nagyszerviz alatt elveszítették előnyüket. Egész nap dőlt az olaj az Octavia váltójából, amely néha önállóan kapcsolta a fokozatokat.

A 45 perces szervizben a szerelők kicserélték a váltót, ám a művelet hat perccel tovább tartott az engedélyezettnél, ami egy perces büntetést jelentett. Tagaiék így az esti 2,4 kilométeres szuperspeciál után a hetedik helyre csúsztak vissza.

Elek István ezúttal egy Corolla WR-vel állt rajthoz, amellyel egész nap csúszkált hajtásproblémák miatt. Az utolsó előtti gyorsaságin az egyik hajtókar elszabadult és kiütötte a blokk oldalát, amitől kigyulladt az autó.

Turi Tamásnak ezúttal sem ment túlságosan jól a murván, de próbálta taratani a lépést az elejével.

Az A8-as kategória küzdelme is izgalmasan alakult, hiszen az eddig egyeduralkodó Asit Turán Frigyes többször is megelőzte. Három gyorsasági után még utóbbi vezetett, ám Aschenbrenner fordított és a nap végére kis különbséggel, de ő vezetett. Érdekes eredményt hozott a nap végi szuperspeciál, ahol Asi és Turán végzett az első két helyen, megelőzve a WRC-ket.

A Super 1600-ban Ollé Sándor az első szakaszon jobb időt ment, mint Bútor Róbert. Utóbbi küzdött az autó beállításával, sőt az autó kormánya lelazult, 5 centis holtjátékot produkálva a pilóta kezében.

Ennek ellenére a második gyorsaságitól a citroënes pilóta átvette a vezetést és a nap végére másfél perc előnyre tettek szert. Ollé Sándor a harmadik gyorsaságin felborult az Ignis-szel. Folytatni tudta a versenyt, de hátrányba került. A második helyért rajta kívül Kakuszi Zsolt a Polóval és a másik suzukis, Keller Péter harcolt. Minimális előnnyel, de utóbbi volt az eredményesebb.

Az N-csoportban Balázs Vilmos kezdett a legjobban, ám a harmadik gyorsaságin kiálltak az AC pumpa hibája miatt. Helyét Hideg Krisztián vette át és nagy előnyre tett szert a nap végére. Őt Spitzmüller Csaba, Szilágyi János, Botka Krisztián és saját édesapja, Hideg János üldözte.

Vasárnapra úgy indultak a pilóták, hogy még nem dőlt el semmi az abszolút értékelésben, ennek megfelelően mindenki a legtöbbet próbálta kihozni magából. Így tett Benik Balázs is, aki ismét bemutatta a korábbi versenyeken már látott zárkózását. A tizedik szakaszon egy defekt lassította a pilótát, ám két legjobb idejének köszönhetően a nap végére a második helyig jött föl.

Szabó Gergő is remekelt ezen a napon, nagyot csatázott Benikkel, de nem tudtak sokkal közelebb kerülni Herczighez, mert ő is tartotta a tempót. Az utolsó gyorsaságiig nyílt volt a küzdelem.

Tagaiék a 10. szakaszon álltak ki a váltó újabb hibája miatt, Turi Tamás autója egy ugrató után orral ért földet, ami hátrébb ütötte a hűtőt és az intercoolert, így ő is idő előtt búcsúzott.

Végül a Herczig Norbert-Tóth Imre kettős megszerezte első közös abszolút elsőségét. Szabó Gergő nem volt elkeseredve a harmadik hely miatt, egész hétvégén remekül ment az autója és végig gyors tudott lenni, végül csak minimálisan maradt le az ezüstről.

Az A8-ban Asi eltávolodott Turántól a nap végére. Napközben mindketten eltalálták ugyanazt a követ az egyik gyorson. Aschenbrenner György könnyebben megúszta, szinte időveszteség nélkül folytathatta a küzdelmet. Turán autója azonban komolyabban megsérült, lengőkart, kormányösszekötőt kellett cserélni és a bölcső sem úszta meg.

A szerviz túllépte az előírt időt, ami büntetést vont maga után. Ennek ellenére Turán tartani tudta a második helyét a kategóriában. Asi az abszolút negyedik helyen zárta a versenyt, aminek köszönhetően a bajnokságban feljött a második helyre. Második helyével Benik vette át a vezetést a bajnokságban.

Bútor Róbert továbbra is száz százalékos kategóriájában. A szombati első gyorsaságit kivéve, ismét simán megnyerte a versenyt. Több mint két perces hátránnyal Keller Péter lett a második és Skoda Feliciával Varga Attila a harmadik. Kakusziék hátracsúsztak, Olléék pedig kiestek.

A N-csoportban az utolsó gyorsaságiig a harmadik hely sorsa volt kétséges. Hideg Krisztián őrizte első helyét, akit tisztes távolból követett Spitzmüller Csaba, aki szintén biztonságos távolban volt a harmadik helyért küzdőktől.

Az utolsó szakaszon azonban Hideg autója meghibásodott, így hiába autózott egész hétvégén remekül, pont nélkül távozott. Ezzel Spitzmüller Csaba sérült kézzel és vállal megszerezte idei negyedik elsőségét a kategóriában. A Hideg család azonban nem távozott kupa nélkül, hiszen Hideg János állhatott fel a dobogó harmadik fokára, akit Botka Krisztián előzött meg.

További kategória győztesek:

A7: Pálinkás Zsolt – Bagaméri László VW Golf Kit-Car
A5: Zagyva Lajos – Farnadi László Suzuki Swift
N3: Rimár Tamás – Csicsely Pál Honda Civic Type R
N2: Zsolt Dániel – Patkó Gergely Peugeot 106 S16
H9: Osváth Péter – Kovács Attila Lada VFTS

A következő verseny a Budapest Rali lesz Augusztus 6-8. között.


A verseny végeredménye:

1. Herczig Norbert-Tóth Imre Skoda Octavia WRC 1h26’26″2
2. Benik Balázs-Rácz Bence Ford Focus WRC +00’18″4
3. Szabó Gergő-Kerék Balázs Skoda Octavia WRC1h26’45″8 +00’19″6
4. Aschenbrenner György-Percze Nándor Mitsubishi Lancer Evo VI. +00’26″7
5. Turán Frigyes-Csökő Zoltán Mitsubishi Lancer Evo VI. +01’32″4
6. Spitzmüller Csaba-Bahor Bea Mitsubishi Lancer Evo VI. +05’42″2
7. Botka Dávid-Komáromi Béla Mitsubishi Lancer Evo. VI. +05’58″0
8. Bútor Róbert-Tóth Vilmos Citroen Saxo S1600 +06’13″6
9. Botka Krisztián-Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo. VI. +07’12″7
10. Hideg János-Várhidi Márk Mitsubishi Lancer Evo VI. +07’12″8
11. Magyar Miklós-Kiss Patrik Mitsubishi Lancer Evo VI. +07’15″0 2
12. 17 Keller Péter-Spitzer Gábor Suzuki Ignis S1600 +08’27″6