



A jövő év első negyedében megjelenő sorozaton formailag nem lesz akkora váltás, mint az ötös, vagy a hetes sorozat esetében történt. Hosszában nyolc centiméterrel gyarapodik az E90, így 4,55 méteres hosszra tesz szert. A tengelytáv 3,5, míg az autó szélessége 3 centiméterrel nő, a mostani E46-oshoz képest.
A modellváltással új hathengeres motorok is helyet kapnak a palettán. A 320i jelzés mögött az alapmotornak számító 2,2 literes, 170 lóerős hathengeres motor bújik majd meg. Ezt a 210 lóerős 325i, majd 250 lóerős 330i követi a benzinesek között.
Kezdetekben a dízelmotorok is csak hathengeres változatban lesznek elérhetőek. A 330d a korábbi 204 lóerő helyett 215 lóerőt teljesít, majd megjelenik a szintén háromliteres 335d jelzésű dízel is. Utóbbi irtózatos, 272 lóerős teljesítménnyel és 560 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. Ez a motor először idén októberben az ötösben debütál. A későbbiekben négyhengeres dízel is várható.
Az igazán sportos változatokra 2006-ig kell várni. Ekkor jelenik meg ugyanis az M3, amely a hathengeresről egy négyliteres, 400 lóerős V8-asra nyergel át. A még durvább CSL változat, 4,5 literes hengerűrtartalommal 450 lóerős lesz.
A Coupe és a Cabrio változat 2006-ban, illetve 2007-ben jelenik meg a négyes sorozatot megalakítva. 2005 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a kombiváltozat. A Compact változat már hiányzik a családból, mivel azt a szeptemberben bemutatkozó 1-es hivatott felváltani.
A gombnyomásra induló motor, az I-Drive rendszer, az aktív kormányzás mind megtalálható lesz a hármas sorozatban. Szériában elektronikus vezérlésű differenciálzár, kétféle erősségben felvillanó féklámpák, menetstabilizáló elektronika és vészfék asszisztens is érkezik az autóval.
A BMW szerint az Euro NCAP töréstesztet az új hármas könnyedén öt csillagos eredménnyel teljesíti majd.