A Peugeot a Hoggar és az RC elnevezésű tanulmányt hozta ki a széria újdonságok mellett
A 476 lóerős Mercedes E55 AMG 700 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik és 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet
71 fotó
Habár ez a kiállítás most az autókról és az autóiparral szól, nem lehet nem észrevenni az autók köré állított hölgyeket sem. Bevált gyakorlat, hogy a hostessek megkapó látványukkal tovább növelik egy-egy szépen feldíszített stand fényét. Bár sok gyártó hozott olyan új autót hazánkba, melyet a magyar közönség most láthat először, a régóta futó utcai autók látványa is könnyen fokozható.

Kollégáink körében végzett, rögtönzött közvélemény-kutatásunk szerint az Alfa Romeo stand lányai mutattak a legszebben. Könnyen eldönthető, hogy az Alfa Romeo 166 facelift, vagy a mellette álló szőke hölgy vonz-e több látogatót. Szerintünk az utóbbi. A hostess ranglistán második helyen a Mazda-stand kisegítői állnak, míg a dobogó harmadik fokára szintén a Fiat-konszern lányai állhattak fel, akik a Lancia standnál segédkeztek.

Az A és a D pavilonba tömörítették a kiállításon résztvevő importőröket, valamint külön csarnokot kaptak a versenyautók. A nagyobbik, D pavilonba rakták a nagyokat, a Kia és a Daewoo a kis-haszonjárművekkel együtt az A pavilonba szorult. Pedig mindkét dél-koreai gyártó hozott érdekes autót hazánkba. A Daewoo a Nubira ötajtós testvérét, a Lacettit állította ki, míg a Kiánál a Picanto kisautót, és a KCV-II tanulmányautót nézhetjük meg.

A Kia mellett mások is hoztak koncepcióautót, ami ritkán fordult eddig elő. A Peugeot rögtön két érdekességgel is szolgált: az RC sportkocsi-párossal és a Hoggar terepjáró-koncepcióval. Bár egyikőjük sem tartozik a világújdonságok közé, érdekes kialakításuk mindenképpen nagy figyelmet érdemel. Szintén feltűnő a Volvo SCC (Safety Concept Car), melyet két éve mutattak be a Frankfurti Autószalonon. Ez az autó a svédek biztonsági törekvéseit reprezentálja.

A sajtónapon félóránként tartott sajtótájékoztatókkal igyekeztek a szakma tekintetét az újdonságok felé terelni. Világújdonságból is jutott a hazai szalonra, amit a felfrissített Opel Movano szolgáltatott. A többi premierről már korábban értesülhettünk, hiszen ezek az autók egytől-egyig megfordultak a Frankfurti Autószalonon. Kivéve a Rover 25-ösből épített városi-terepjárót, a Streetwise-t. Az MG-Rover ugyanis Frankfurtban nem volt jelen. A Streetwise az importőr szerint érdekes szereplője lehet a piacnak, amit 4,2 millió forintos alapára is segíthet.

A japán gyártók közül ketten is a sportkocsikra helyezték a fő hangsúlyt. A Mazdánál az RX-8-as volt a főszereplő, míg a Nissan-nál a fekete ketrecbe rejtett 350Z volt az ászok ásza. A legnagyobb érdeklődés talán az új Opel Astrát övezte, mivel a fő konkurens ötös Golf nincs jelen a szalonon. Idén 100 éves a Ford, ennek alkalmából a múlt is szerepet kap a Ford standján. Egy eredeti T-Modellt és egy még ritkább T-Modell pickup-ot sikerült felkutatnia a hazai Ford képviseletnek.

A kiállítást a Budapesti Vásárközpont területén tekinthető meg október 16-tól 19-ig. A BNV az Örs Vezért térről az Expo busszal, vagy a Blaha Lujza térről induló 37-es villamossal közelíthető meg.

Reggel 10-től este 8 óráig tart nyitva a kiállítás, kivéve vasárnap, amikor is este hatkor zárják a kapukat. A belépőjegy diákoknak és nyugdíjasoknak 900 forintba kerül. A felnőtt jegy ára 1300 forint. 2600 forintért kapni családi jegyet is (két felnőtt + két gyerek), a parkolás 2 forint percenként, egy teljes napra 480 forint.