Látványos show keretében mutatták a Nissan Navara Pickupot, melyet a Technosport Hungary készített fel a Dakarra. A 275 lóerős, 3.5 literes benzinmotor maximális nyomatéka 410 Newtonmeter. Az erőátvitelről egy hatfokozatú szekvenciális váltó gondoskodik. 470 literes üzemanyagtankkal szerelik az autót, amelyre szükség is van a hosszú szakaszok során, mivel 50 litert is megeszik 100 kilométerként a nehéz körülmények között a Nissan.
Kis Sándor, akinek már volt alkalma megismerni a sivatagot, igen bizakodva vág neki a versenynek. A sajtótájékoztatón elmondta, hogy szeretne az első 30 befutó között szerepelni.
A versenyautóban főleg futómű pótalkatrészeket visz magával a két versenyző. Súlyosabb probléma esetén a szintén versenyző szervizkamion bevárása a feladat, mivel ott minden alkatrész megtalálható. Az autón egyébként a motorblokk kivételével az összes alkatrész kicserélhető a szabályok szerint.
GPS helyzetmeghatározó rendszerrel indul az összes résztvevő (két etapon nem használható), valamint helyet kap egy kis életmentő csomag is, melyben 10 liter víz és néhány kalóriabomba foglaltatik. Verseny közben a kocsiban nem ritka a 60-70 fokos hőség sem, ezért állandó folyadék-utánpótlásra van szükség.
Egy 6-800 kilométeres szakaszon 10 liter víz is elfogy, mely a sisakokba bekötött csövön át jut a versenyzőkhöz. Kis Sanyi elmondása szerint ezen kívül nincs is másra szükség – akár egyetlen megállás nélkül is teljesítenek ekkor távot.
A szervizhátteret az autót építő Technosport Hungary biztosítja, Bokor Ferenc Attila illetve Klement Róbert végzi majd a munkákat.
A verseny összköltsége valahol százezer euró körül mozog.
