A 3600 köbcentis, hathengeres szívómotor teljesítménye 61 lóerővel múlja felül az alap Carreráét, azonos hengerűrtartalom mellett. A vízhűtéses boxermotor literteljesítménye 106,1 lóerő. 370-ről 385 Nm-re nő a nyomaték. A könnyebb építésű szupersportautó 4,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.

Elsősorban a fordulatszám emelésével sikerült elérni a lóerők számának gyarapodását. Az új GT3 fokozattól függően akár 8200-ig is húzatható, ami 400-zal magasabb az utolsó GT+ modelleknél.

Sokat javultak a menetteljesítmények az elődhöz képest. Nulláról százra 3 tized a különbség, 160-ra 10,2 másodperc helyett 9,4 az eredmény. Az erősebb motor mellé új váltó is dukál. A 2003 márciusában bemutatandó autó sebességváltója megerősített, a váltóolaj külön hűtést, a váltó pedig kiegészítő olajpermetezéses hűtést kapott.

A GT3 sportossága a Carreránál 30 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságban is megmutatkozik. Elöl 235/40 ZR 18, hátul 295/30 ZR 18 a gumiméret. A 18 colos kerekekben elférnek az elöl 350 milliméter átmérőjű féktárcsák, amelyeket négyről hatdugattyúsra fejlesztett féknyergek lassítanak. Felárért megrendelhető a turbós GT2-ben széria kerámia féktárcsás rendszer, a Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Előnye a rendkívüli lassítóképesség, kopásállóság és tartósság.

A következő GT3 is színtiszta versenyautó lesz, amely utcán is használható. A menetstabilizáló és kipörgésgátló elektronikával meg nem zabolázott telivér Clubsport kivitelben is megrendelhető lesz.