


Két olyan szakaszt jelöltek ki a rendezők, amelyeket semlegesített GPS-szel kell teljesíteniük a versenyzőknek, így mindenki bizonyíthatja tájékozódó képességét. Emellett a rendezők a sivatagi szakaszokon büntetik a hivatalos útvonaltól való eltérést. 28 országból 437 résztvevő indul, akiknek 80 százaléka amatőr.
Hét magyar csapat vesz részt a 2003-as sivatagi viadalon, közülük hárman a MOL Dakar Team tagjaként indulnak. A csapat tagjai: Szalay Balázs – Laklóth Aladár, Kis Sándor – Czeglédi Péter és a Palik László – Darázsi Gábor páros. Természetesen mindegyik duó mögött ott állnak a szerelők, valamint a kísérő kamionok párosai.
Szalayék a 2003-as Dakaron is a tavalyi Chevrolet Blazer továbbfejlesztett változatával versenyeznek, amelyet idén már hatsebességes kézi váltóval vérteztek fel. 5,7 literes, V8-as Corvette motor biztosít megfelelő dinamikát az autónak, 380 lóerővel, illetve 520 newtonméteres nyomatékkal.
Palik László egy turbódízel Toyota Land Cruiserrel vág neki a versenynek, az autó az idei év versenytapasztalatai alapján épült a Dakarra.
Kis Sándor, aki idén öt világkupa versenyt is sikeresen teljesített, rendkívül bizakodóan vág neki a versenynek. Autójuk egy Nissan Navara Pickup, melyben egy 3500 köbcentis Nissan Pathfinder motor dolgozik. A 275 lóerős erőforrás 100 kilométerenként 50 liter üzemanyagot is képes elégetni.
Nem ez lesz az első alakalom, hogy a MOL támogatja a Dakaron indulókat. Szalay Balázzsal már a 2000-es viadalon is részt vettek.
