2004-ben bővül a BMW szabadidőautó kínálata. A BMW SAV (Sports Activity Vehicle – sportos, aktív jármű) névvel jelöli saját aszfaltterepjáróit. Az X5 után másodiknak megjelenő SAV modell az X3 lesz, amely tanulmányautóként már a 2003-as Észak-Amerikai Nemzetközi Autóshow-n látható lesz Detroitban.

A karosszériából elhagyták a B- és a C-oszlopot, a nyitott autó így kabriókkal egyenrangú élményt ad. A hiányzó tetőoszlopok szilárdító erejét a megerősített tetőkeret pótolja. A különleges fényezés színe zöld, bronz és kékesszürke között változik.

Az xActivity a nagyobb X5 alapmotorját kapja. A háromezres, soros hathengeres 231 lóerős. Az autó összkerék-hajtású, sebességváltója kézi kapcsolású. Elöl 245/45-18-as, hátul szintén 18 colos, de 275/40 méretű.

A belső térben neoprén és marhabőr felületek találkoznak. Az ülésállító gombokra vagy karokra a különleges ülések miatt nincs szükség. Maga az ülésszerkezet nyomásra deformálódó anyagokból áll, így az ülésre gyakorolt nyomással hozható megfelelő helyzetbe az ülés.

Hasznos részletmegoldás a hátsó csapóajtó nyitásával automatikusan kicsúszó raktérpadló. Így kényelmesebb és természetesebb testtartással pakolható a koncepcióautó.

A sorozatgyártású X3 a Magna Steyr-rel közös fejlesztésben készül, bemutatása 2004-ben várható.